خبرگزاری کار ایران

اولین دوره رویداد آنلاین جی‌تاک مطرح شد:

اجرای طرح صیانت مانند استفاده از گرگ برای حفاظت از ساختمان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۶۷۵

رئیس سابق سازمان فناوری اطلاعات معتقد است:اجرای طرح صیانت مانند این است که شما برای پاسبانی از یک ساختمان در مقابل دزدها به جای سگ ،چهار گرگ را بیاورید ،هرچند ممکن است دزد دیگر به خانه شمانیاید اما امکان دارد گرگها صاحبخانه را نیز بکشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،اولین دوره رویداد آنلاین جی‌تاک، با محوریت بررسی سرویس ها و محصولات گوگل، برگزار شد.

امیر ناظمی رئیس سابق سازمان فناوری اطلاعات در حاشیه برگزاری این نشست در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز طرح صیانت یک مسئله مهم برای فعالان عرصه اینترنت است گفت : اگر طرح صیانت اجرا شود رشد اکوسیستم و اینترنت را شاهد نخواهیم بود و این طرح اصلا خوب نیست.

وی ادامه داد : اجرای این طرح مانند این است که شما برای  پاسبانی از یک ساختمان در مقابل دزدها به جای سگ ،چهار گرگ را بیاورید ،هرچند ممکن است دزد دیگر به خانه شمانیاید اما امکان دارد گرگها صاحبخانه را  نیز بکشند. 

ناظمی افزود : طرح صیانت 12 اشکال عمده دارد اما متاسفانه بدلیل اینکه این طرح سیاست زده شده است نظرات کارشناسان جای در آن پیدا نکرده است درحالی که قبل از لایحه مجلس، با تشکیل یک کارگروه متشکل از نمایندگان دولت و مجلس یک طرح مشترک اماده شده بود اما قبل از تایید شدن آن طرح نمایندگان مجلس ناگهان خودشان یک طرح جدید را به صحن بردند. 

ناظمی با اشاره به اینکه راه حفاظت از اطلاعات و برقراری امنیت از داده ها در فضای مجازی ،فیلترینگ نیست گفت : وقتی وایبر و  وی چت فیلتر شد مردم به تلگرام امدند و وقتی تلگرام فیلتر شد کاربران از واتس اپ و اینستاگرام استفاده کردند به  همین دلیل باید به جای فیلترینگ  شبکه های اجتماعی به سمت ایجاد تنوع ،راه اندازی نمونه داخلی در مقایس کوچک حرکت کنیم. 

وی ادامه داد : البته همه ابزارها را نمی توان بومی سازی کرد مثلا کسانی که می گویند یک موتر جستجوی داخلی ایجاد کنیم  از مفهوم اینترنت هیچ نمی دانند در حالی که می توان در برخی ابزار ها بومی سازی کرد مانند اپلیکیشنهای مسیر یاب داخلی .

ناظمی افزود : باید کاربر ایرانی را در انتخاب و استفاده از اپلیکشنها ازاد گذاشت و از طرفی با صاحبان اپلیکشنهای مهم وارد اتحاد استراتژیک شد مثلا می توان با مدیر تلگرام گفتگو کرد و سهام تلگرام را خرید. 

وی با اشاره به اینکه مدافعان طرح صیانت در مجلس علاقه ای به نظر کارشناسان ندارند افزود :مجلس شورای اسلامی اگر می خواهدوضعیت اینترنت در ایران بهبود پیدا کند اول باید وضعیت موضوعاتی همچون حریم خصوصی را مشخص کند  و معلوم شود حریم خصوصی چیست .

ناظمی کند بودن سرعت  راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را رد کرد و افزود : گروهی معتقدند ما یک اینترنت ملی داریم و یک اینترنت جهانی اما در واقعیت امروز بخش زیادی از انچه در کشور به عنوان اینترنت  شناخته و استفاده می شود شبکه ملی اطلاعات است .

همچنین  در این نشت امین مهدوی بنیانگذار  الو کانتکت و جی تاک نیز گفت : امروز گوگل فقط یک موتور جستجو نیست بلکه 103 ابزار مختلف دارد لذا ما این رویداد را برگزار کردیم تا اگاهی رسانی کنیم و جی تاک را به سمتی ببریم که دیجیتال مارکتینگ را بزرگ کنیم. 

صابر خسروی از مدیران  ویکست نیز گفت : امروز طرح صیانت مسئله اصلی اکوسیستمهای استار تاپی است ما بدنیال ایجاد یک گفتگوی از پایین به بالا هستیم تا صدای افراد پایین در اینترنت به طراحان طرح صیانت برسد و این مسئله را مطرح کنیم که نمی توان سرویسها و ابزارهای گوگل را حذف کرد .

به گزارش خبرنگار ایلنا ،در این رویداد بزرگ، از گوگل، هوش مصنوعی، ابزارها و سرویس های گوناگونش سخن گفته شد  و سخنرانانی از شرکت گوگل، مدیران دولتی، متخصصینی از داخل و خارج کشور سخنرانی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز