خبرگزاری کار ایران

نگاهی به تبلت‌های هوآوی برای کتاب‌خوانی به بهانه روز جهانی کتاب

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۷۷۴

یکی از دلایل اصلی خریداری تبلت توسط افراد مختلف، امکان استفاده راحت‌تر در زمینه آموزش و همچنین خواندن کتاب‌های دیجیتال است. به بهانه روز جهانی کتاب، نگاهی به تبلت‌های هوآوی خواهیم انداخت که قابلیت‌های ویژه‌ای مخصوص کتاب خواندن دارند.

هوآوی در حال حاضر چند تبلت در بازار ایران دارد که به شکلی بهینه برای دوست‌داران کتاب طراحی و ساخته شده‌اند. سه تبلت اصلی هوآوی در بازار ایران شامل مدل‌های Matepad T8، Matepad T10 و Matepad T10s می‌شوند و البته تبلت رده بالای Matepad 10.4 نیز در آینده نزدیک به بازار عرضه می‌شود.

در ادامه با خصوصیات کلیدی این محصولات که آنها را تبدیل به یک ابزار خاص برای کتاب‌خوانی می‌کنند، آشنا می‌شویم.

صفحه نمایش بزرگ

اولین خصوصیتی که تبلت را تبدیل به ابزاری ایده‌آل برای کتاب‌خوانی می‌کند، صفحه نمایش بزرگ آن است این تبلت امکان دیدن و خواندن صفحات درست مثل یک کتاب را مهیا می‌کند. یکی از فرمت‌های اصلی کتاب الکترونیک که امروزه بیشترین کاربرد را دارد PDF است. خواندن این فرمت در صفحه نمایش‌های کوچک مشکلات خاص خود را دارد.

صفحات کتاب در فرمت PDF تا حدی مانند کتاب واقعی است و امکان خواندن راحت صفحه‌ای از کتاب در یک صفحه نمایش کوچک وجود ندارد. برای خواندن کتاب در گوشی هوشمند کاربر باید همیشه در حال بزرگ و کوچک کردن و جابجایی تصویر باشد تا بتواند مطلب مورد نظر را در اندازه مناسب بخواند. پروسه حوصله سربری که جذابیت خواندن کتاب با گوشی را از بین می‌برد.

 اما تبلت با صفحه نمایش بزرگ خود این مشکل را حل کرده است. در تبلت، تمام صفحه کتاب و کلمات آن نمایش داده شده و قابل خواندن هستند. درست مانند کتاب، فقط در انتهای صفحه نیاز به تغییر صفحه وجود دارد و دیگر از خبری از دست‌کاری‌های زیاد برای خواندن کتاب نیست. قابلیتی که خواندن کتاب در تبلت را مانند یک کتاب واقعی بسیار خوشاید می‌کند.

البته که می‌توان از ویژگی جدید کتابخوان‌های PDF نیز استفاده کرد که به صورت هوشمند کلمات را در ابعاد مختلفی که مد نظر شماست نمایش می‌دهند و می‌توانید اندازه فونت کلمات را به سادگی تغییر دهید. البته این قابلیت زمانی امکان‌پذیر است که PDF نسخه‌ای اسکن شده از کتاب نباشد.

قابلیت‌های ویژه محافظت از چشم

یکی از ایرادهایی که افراد کتاب‌خوان به تبلت‌ها وارد می‌کنند، اذیت شدن چشمان در صورت خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایش است. هوآوی برای حل این مشکل قابلیت‌های ویژه محافظتی مختلفی در این تبلت‌ها قرار داده است.

اشعه‌های ساطع شده از یک صفحه نمایش دارای طیف‌های مختلف هستند، اما طیف رنگ آبی بیشترین میزان آسیب به چشمان را ایجاد می‌کنند. با آنکه چشمان ما به صورت ذاتی از مکانیزم‌های حفاظتی بسیاری استفاده می‌کند؛ برای مثال چشمان ما به خوبی در برابر اشعه «فوق بنفش» (Ultra Violet) محافظت می‌شود.

اما به طور طبیعی چشمان قابلیت محافظتی زیادی در برابر نور آبی ندارند و مقدار زیادی از این طیف رنگی را از خود عبور می‌دهند. این اتفاق باعث آسیب چشم در برابر این طیف نوری، به ویژه در زمان استفاده از صفحه نمایش محصولات دیجیتال، می‌شود.

راهکار هوآوی برای مقابله با این مشکل جلوگیری از ساطع شدن نور آبی مضر از مبدا است. تبلت‌های هوآوی مجهز به حالت ویژه تصویر هستند که در آن نور آبی صفحه نمایش کاهش پیدا می‌کند. این قابلیت از خستگی چشم در استفاده طولانی از تبلت کاسته و جلوی آسیب چشم را می‌گیرد.

کنترل بیشتر روی تصویر

حالت‌های مختلف تصویری دیگری نیز در تبلت‌های هوآوی وجود دارند که از پایه برای کتاب‌خوانی طراحی شده‌ و از خستگی چشمان جلوگیری می‌کند. حالت ویژه کتاب‌خوانی، تصاویر کتاب را به همچون یک کتاب واقعی شبیه‌سازی می‌کند.

این قابلیت علاوه بر کم کردن خستگی چشم، حس خاص خواندن کتاب کاغذی را نیز برای خواننده ایجاد می‌کند که به نوعی تلفیق این گجت پیشرفته با کتاب‌های سنتی است. قابلیت ویژه کتاب‌خوانی در هر لحظه قابل فعال و غیرفعال شدن است.

همچنین امکان نمایش تصویر در حالت تاریکی (Dark Mode) نیز وجود دارد که با تیره کردن قسمت‌های زیادی از تصویر، جلوی تابش زیاد نور را می‌گیرد. این قابلیت به خصوص در مطالعه هنگام شب بسیار کارآمد است.

قابلیت‌های کاربردی

جدا از بحث مطالعه، بسیاری از کاربران از تبلت برای مطالعه تحصیلی، کاری و آموزشی نیز استفاده می‌کنند. برای این دسته از کاربران، تبلت‌های هوآوی مجهز به قابلیت Multi-Windows شده که امکان استفاده از دو برنامه در کنار هم را روی صفحه نمایش بزرگ تبلت مهیا می‌کند. از طرفی با قابلیت App Multiplier می‌توان دو بخش متفاوت از یک اپلیکیشن را در دو پنجره کنار یکدیگر فعال کرد که کارایی را می‌تواند افزایش دهد.

برای مثال اگر نیاز به یادداشت کردن نکات کلیدی درس دارید به راحتی و همزمان با خواندن کتاب امکان نت‌برداری در برنامه کناری وجود دارد. شرکت در کلاس آنلاین و داشتن کتاب مرجع آن مبحث به صورت همزمان مثالی دیگر از کاربر قابلیت چند پنجره هم‌زمان در این تبلت است. این قابلیت بسیار کاربردی است و به ویژه برای کتاب‌خوان‌ها کاربرد بسیاری دارد.

صدای بلند و شفاف

در سال‌های اخیر تعدادی زیادی از افراد کتاب‌خوان رو به استفاده از کتاب صوتی آورده‌اند. به این شکل استفاده از کتاب صوتی رشد چشم‌گیری را تجربه کرده است. تبلت‌های هوآوی در مدل‌های MatePad T10 و MatePad T10s مجهز به دو اسپیکر استریو هستند که صدایی فراگیر و با کیفیتی برای پخش کتاب صوتی ارائه می‌کنند.

همچنین قابلیت هوآوی Histen که یک فناوری اختصاصی هوآوی است، در بهتر شدن کیفیت صدا تاثیر داشته و امکان پخش فرمت‌های مختلف صوتی را برای تبلت‌های هوآوی مهیا می‌کند. این فناوری به صورت اختصاصی توسط هوآوی طراحی و تولید شده است.

تمامی قابلیت‌های بالا نشان می‌دهد که تبلت‌های هوآوی یک ابزار مناسب برای کتاب‌خوانی است. گجت‌هایی که قابلیت بسیاری در زمینه سرگرمی و کار نیز داشته و علاوه بر کتاب‌خوانی، می توانند به عنوان یک گجت همکاره نیز مطرح شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز