خبرگزاری کار ایران

آغاز طرح افطار ویژه ایتام و مستمندان در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۴۸۶

طرح افطار ویژه ایتام و مستمندان توسط مؤسسه خیریه حجت ابن الحسن العسکری در استان با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، موقوفه بارورز، اداره کل بهزیستی فارس، سپاه ناحیه بقیه الله (عج)، نیروی انتظامی فارس، مؤسسه خیریه آسمانیان مهربان شهر راز و خانه خیرین این استان در شیراز آغاز شد.

به گزارش ایلنا، مدیر مؤسسه خیریه حجت ابن الحسن العسکری در استان فارس در این مراسم گفت: این طرح یکی از بزرگترین طرح‌های محرومیت زدایی کشور است که برای هفدهمین سال متوالی در دستور اجرا قرار گرفته است.

مهدی محلاتی افزود: این طرح امسال با هدف توزیع سبد کالا میان شش هزار نیازمند در قالب ۵۰ تن اقلام خوراکی و متعلقات دیگر در حال اجرا است و امروز مرحله نخست توزیع، اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آموزه‌های دینی و ثواب افطاری به ایتام، این طرح امسال در قالب سه طرح سلمان با پرداخت ۲۰۰ هزار تومان برای دو خانواده، طرح امیرالمؤمنین با پرداخت ۲۵۰ هزار تومان برای ۶ خانواده و طرح پیامبر اعظم با پرداخت ۳۰۰ هزار تومان برای ۸ خانواده اجرایی خواهد شد.

آغاز طرح افطار ویژه ایتام و مستمندان در شیراز

رئیس هیئت مدیره مؤسسه خیریه حجت بن الحسن (عج) عنوان کرد: توزیع وعده‌های غذایی به صورت خشکه در قالب ۵۰ تن برنج، رب گوجه، ماکارونی، روغن و غیره توزیع خواهد شد و خیرین نیز می‌توانند تا پایان ماه رمضان در یکی از سه طرح سلمان، امیرالمومنین و پیامبر اعظم که تشریح شد شرکت کنند؛ همچنین خیرین می‌توانند برای شرکت در این طرح با شماره تماس‌های ۳۲۲۷۹۶۰۰ و ۳۲۲۵۹۶۰۰ تماس حاصل فرمایند.

وی خاطرنشان کرد: طرح افطار سال گذشته ۲۴۰ هزار وعده غذایی بود که امسال نیز این رقم به ۳۰۰ هزار وعده غذایی افزایش داشته است.

مدیرکل بهزیستی فارس نیز در این مراسم از راه‌اندازی پویش مثبت ماه در راستای تأمین جهیزیه نیازمندان و کمک‌های ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: ماه رمضان فرصت خوبی برای احیای نوع‌دوستی، همدلی و همکاری است.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: یک نهضتی در موضوع کمک‌های مؤمنانه در ایام کرونا شکل گرفت اما شاید تنها خیریه‌ای که این طرح را تداوم داد، خیریه حجت ابن الحسن العسکری در استان فارس است که در ماه رمضان هم این مهم را دنبال می‌کند.

سرهنگ مجید علی‌پور ادامه داد: یکی از توصیه‌هایی که خداوند در قرآن مکرراً انسان را توصیه می‌کند، انفاق و دستگیری از نیازمندان است؛ همچنین خداوند انسان را به انفاق آشکار توصیه کرده است.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس به ترویج کار خیر در جامعه هم تاکید کرد و افزود: اگرچه کمک‌های مؤمنانه یک کار مقطعی بود که به دستور رهبر معظم انقلاب آغاز شد اما در موضوعات مختلف دنبال شد.

فرماندار شیراز هم با اشاره به اینکه امروز توفیق داشتیم خیریه حجت ابن الحسن (عج)، قدمت و ید طولایی از حمایت از مستمندان دارد، گفت: امروز بحث طرح افطار و توزیع پک های ویژه ماه رمضان میان نیازمندان را شاهد هستیم.

لطف الله شیبانی اظهار کرد: در جامعه اسلامی ما این کار در حال انجام است و امیدواریم این فرهنگ در جامعه ما فراگیر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز