خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مطرح کرد:

بازرسی از ۵۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی به دستور رییس قوه قضاییه

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۹۴۵

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جریان جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به دستور رئیس دستگاه قضا برای رفع نواقص و موانع فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از بازرسی ۵۰ دفتر خدماتی در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، زارع‌پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جریان جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به دستور رئیس دستگاه قضا برای رفع نواقص و موانع فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از بازرسی ۵۰ دفتر خدماتی در هفته گذشته خبر داد و گفت که آنچه می‌تواند بار مراجعات به این دفاتر را کاهش دهد، استفاده از ظرفیت‌های گسترده خدمات غیرحضوری است که در ماه‌های اخیر در قوه قضاییه ایجاد شده و کمتر از ۱۰ درصد این ظرفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی استفاده از سامانه نوبت دهی الکترونیک به عنوان یکی از خدمات مهم برای کاهش مراجعات حضوری به دفاتر خدماتی را کمتر از ۳ درصد عنوان کرد و متذکر شد که افزایش مراجعات به این سامانه به ویژه در این ایام که با شیوع کرونا مواجه هستیم یک ضرورت است که مردم می‌توانند از طریق سایت adliran.ir اقدام به اخذ نوبت از دفاتر خدماتی کنند.

راه اندازی مرکز پشتیبانی خدمات الترونیک قضایی

زارع پور بخش مهمی از مراجعه کنندگان به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را کاربران حرفه‌ای این دفاتر از جمله وکلا و کارشناسان حقوقی عنوان کرد و گفت: در ماه‌های گذشته امکانات بسیار خوبی برای خودکاربری این گروه‌ها فراهم شده که با وجود ثبت ۵۰ هزار درخواست در این ایام باز هم میزان استفاده از این ظرفیت حدود ۸ درصد بوده که انتظار می‌رود این قشر بیش از دیگران از این ظرفیت استفاده کند.

وی همچنین از راه اندازی مرکز پشتیبانی خدمات الکترونیک قضایی خبر داد و اعلام کرد شماره تماس ۵۷۷۹۸۰۰۰ از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ آماده پاسخگویی به مراجعه کنندگان و کاربران این مرکز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز