خبرگزاری کار ایران

صدرالحسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

رژیم صهیونیستی در ۷۲ ساعت گذشته روی آرامش به خود ندیده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۰۸۱

تحلیل‌گر سیاست خارجی گفت: به این نکته باید توجه داشته باشیم که رژیم صهیونیستی هم می‌دانند که صبر راهبردی جمهوری اسلامی هیچ‌گاه باعث فراموشی مطالب و موضوعات نشده اما دلیلی ندارد که زمان، مکان، چگونگی و عمق این اقدام را آمریکایی‌ها، رژیم‌صهیونیستی یا رسانه‌های منتسب به او برای جمهوری اسلامی مشخص کنند. رژیم‌صهیونیستی در ۷۲ ساعت گذشته روی آرامش به خودش ندیده، فروشگاه‌های بزرگ از ترس اینکه ممکن است حملاتی علیه رژیم صهیونیستی صورت بگیرد، از وجود کالاهای مصرفی و ضروری تخلیه شده و شاید ساکنان سرزمین‌های اشغالی مجبور باشند هفته‌ها در پناهگاه‌ها بمانند.

سیدرضا صدرالحسینی تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تحلیل آماده‌باش آمریکا و اسرائیل نسبت به حمله احتمالی ایران در واکنش به حمله به کنسولگری کشورمان در سوریه گفت: این یک واقعیتی است که رژیم‌صهیونیستی با حمایت همه‌جانبه آمریکا امکان این تجاوز را به خاک کشورهای اسلامی داشته و با توجه به حمایت‌های آمریکا توانسته حقوق حقه مردم فلسطین را غصب کند و با حمایت‌های آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی عضو ناتو توانسته حملات سنگینی را در طول ۶ ماه گذشته انجام داده و با گردن‌کشی ادعا کند که هیچ‌یک از معاهدات بین‌المللی را نمی‌پذیرد.

وی افزود: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل با ۱۴ رأی خواستار توقف جنایات جنگی رژیم‌صهیونیستی و نسل‌کشی او شد. از طرفی درخواست رفع محاصره مردم غزه صورت گرفت و از طرف دیگر گسیل امکانات اولیه برای زنده ماندن مردم غزه به تصویب رسید که آن را زیرپا می‌گذارد و حتما با حمایت آمریکا بوده و در صورت هرگونه آسیب نظامی هم حتما آمریکایی‌ها از این رژیم حمایت می‌کنند. این یک موضوع کاملا روشن و شفافی است که سی‌ان‌ان هم به آن اشاره کرده است.

لین تحلیل‌گر مسائل منطقه گفت: اما واقعیت امر این است که برای انتقام کشتاری که در منطقه جغرافیایی دیپلماتیک جمهوری اسلامی در دمشق انجام شد، یعنی بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران مورد حمله نظامی قرار گرفت و با هواپیماهای F۳۵  بمباران شد و تعدادی از مستشاران جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند، آیا جمهوری اسلامی در بازی و عملیات روانی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی و رسانه‌های منتسب به آنها قرار خواهد گرفت؟ جواب منفی است. قطعا و یقینا جمهوری اسلامی با همه شرایطی که می‌تواند در حوزه‌های مختلف ضربات جبران‌ناپذیری را به رژیم‌صهیونیستی وارد کند، مراقبت‌های لازم را در همه حوزه‌ها انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: بنابراین به هیچ عنوان عملیات روانی ۷۲ ساعته گذشته که بخشی‌ از آن در قالب مطلبی است که سی‌ان‌ان نوشته که منتظر حمله جمهوری اسلامی به رژیم‌صهیونیستی است، قرار نخواهد گرفت اما حتما سیلی پشیمان‌کننده‌ای به رژیم‌صهیونیستی خواهد زد و اقدامی انجام خواهد داد که حتما منافع ملی رژیم‌صهیونیستی به گونه‌ای آسیب ببیند که از اقدام خودش پشیمان شود. در عین حال دلیلی ندارد که زمان، مکان، چگونگی و عمق این اقدام را آمریکایی‌ها، رژیم‌صهیونیستی یا رسانه‌های منتسب به او برای جمهوری اسلامی مشخص کنند. پس در ارتباط با این موضوع باید توجه داشته باشیم که آیا جمهوری اسلامی مستقیما این اقدام را خواهد کرد یا توسط دوستان جمهوری اسلامی در منطقه این کار را انجام خواهد داد؛ اینها مواردی است که استراتژی ابهام آن را تأکید می‌کند و براساس استراتژی ابهام است که رژیم‌صهیونیستی در ۷۲ ساعت گذشته روی آرامش به خودش ندیده، فروشگاه‌های بزرگ  از ترس اینکه ممکن است حملاتی علیه رژیم صهیونیستی صورت بگیرد، از وجود کالاهای مصرفی و ضروری تخلیه شده و شاید ساکنان سرزمین‌های اشغالی مجبور باشند هفته‌ها در پناهگاه‌ها باشند و این نکته‌ای نیست که ضرورتی داشته باشد که کسی توضیحی در ارتباط با این موضوع به طور واضح بدهد که جمهوری اسلامی مستقیما این اقدام را خواهد کرد یا جبهه مقاومت. 

صدرالحسینی تصریح کرد: بنابراین به این نکته باید توجه داشته باشیم که خود آنها هم می‌دانند که صبر راهبردی جمهوری اسلامی هیچ‌گاه باعث فراموشی مطالب و موضوعات نشده و هر آسیبی به منافع ملی جمهوری اسلامی در حوزه انسانی و چه در حوزه تأسیسات زده شده است، حتما پاسخ او را دریافت کرده و در این مورد هم حتما سیلی محکم را دریافت خواهد کرد. همچنین آمریکا و رژیم صهیونیستی به «تجربه» دریافته‌اند که جمهوری اسلامی ایران با استفاده از سازوکارهای ویژه خود، هیچ تعرض بزرگ یا کوچکی را بدون مجازات نخواهد گذاشت. باید به این نکته توجه داشته باشیم که در طول ۷۲ ساعت گذشته بسیاری از مراکز حساس رژیم‌صهیونیستی هک شده و یک نابسامانی قابل‌توجهی در حوزه دفاعی – امنیتی و هم در حوزه مدنی و امورات روزمره او به وجود آمده که خود این مسأله بیشتر اعصاب مقامات رژیم‌صهیونیستی را درگیر کرده و در حقیقت، شرایطی را پدید آورده که امنیت، آرامش و رفاه لازم در رژیم‌ وجود ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز