خبرگزاری کار ایران

کارگردان و فیلمساز زنجانی:

برگزاری جشنواره ها فرصت خوبی برای معرفی فیلم های کوتاه است

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۵۷۳

این استان توانایی فراوانی برای بروز و ظهور فعالیت های سینمایی ارزشمند را دارد ولذا با سرمایه‌گذاری و برنامه ریزی درست می توان به این مهم دست یافت.

کارگردان و فیلمساز زنجانی, گفت: این استان توانایی فراوانی برای بروز و ظهور فعالیت های سینمایی ارزشمند را دارد ولذا با سرمایه‌گذاری و برنامه ریزی درست می توان به این مهم دست یافت.

به گزارش ایلنا از زنجان, جمال رحمتی، در مراسم اکران و نقد و بررسی فیلم های کوتاه خود که با همکاری حوزه هنری و جهاد دانشگاهی برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه بستر لازم برای طرح فیلم کوتاه در کشور وجود ندارد، لذا برپایی جشنواره‌ها فرصت خوبی برای معرفی فیلم‌های کوتاه است و حتی شبکه‌های تلویزیونی می‌توانند در بین برنامه‌های خود نسبت به پخش این‌ گونه فیلم‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه جمع کردن مخاطب برای دیدن یک فیلم چند دقیقه‌ای کار دشواری است، اظهار کرد: برگزاری جشنواره فیلم کوتاه ۱۰۰ نیز یکی از انگیزه‌های خوب برای حضور و فعالیت علاقمندان در این زمینه است، زیرا تولیدات این حوزه نیاز به سرمایه‌های عجیب و غریب نداشته و در خانه هم می‌توان برای حضور در جشنواره، فیلم خوبی تهیه کرد.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: در فیلم بلند به دلیل فرصت زمانی که وجود دارد داستان از یک جایی شروع شده و ابتدا و میانه و پایان داشته و تعلیق در آن وجود ندارد، ولی در فیلم کوتاه به‌دلیل فرصت کمی که هست امکان شخصیت پردازی گسترده وجود ندارد و معمولاً در آن به شکل کلاسیک داستان‌گویی برخورد می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در زنجان در زمینه سینما فعالیت‌های خوبی در حال رخ دادن است، گفت: این استان توانایی فراوانی برای بروز و ظهور فعالیت های سینمایی ارزشمند را دارد ولذا با سرمایه‌گذاری و برنامه ریزی درست می توان به این مهم دست یافت.

رحمتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تحصیلات و فعالیت وی بیشتر در بخش کاریکاتور و انیمیشن بوده است، با ابراز خوشحالی از حضور فیلم خود در جشنواره کن، عنوان کرد: خوشحالم که یک فیلم از استان زنجان به عنوان نماینده ایران در این جشنواره حضور دارد.

این کارگردان زنجانی با اشاره به اینکه کار خود را در فیلمسازی با فیلم کوتاه آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: کار فیلم سینمایی بلند خود را از اواسط زمستان امسال آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای تولید شش دقیقه‌ای فیلم " جهان های موازی " ۱۵۰ میلیون ریال هزینه کرده است، اظهار کرد: چون فیلمنامه این اثر را فرد دیگری نگاشته بود با بقیه آثار تفاوت دارد.

شایان ذکر است در این مراسم ابتدا پنج فیلم کوتاه ساخته جمال رحمتی به اکران درآمد و پس از پایان اکران نشستی صمیمی بین کارگردان و تماشاگران برگزار شد.

فیلم‌های " شیرین "، " بازی "، " هر روز، هر شب "، " پنجره " و " دنیای موازی " پنج اثر این کارگردان زنجانی بود که به نمایش گذاشته شد.

گفتنی است جمال رحمتی کارگردان زنجانی و دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه هنر تهران بوده و تاکنون موفق به کسب ۲۶ جایزه بین‌المللی شده است که از این بین شش جایزه وی، جایزه اول جهانی است.

یادآور می شود فیلم کوتاه " جهان های موازی " این کارگردان زنجانی برای حضور در جشنواره کن در سال ۲۰۱۴ انتخاب شده و قرار است به عنوان نماینده سینمای ایران در این جشنواره حضور یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز