خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد؛

ضرورت توجه به ایجاد زیر ساخت ها و تاسیسات زیر بنایی مدارس در استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۳۳۲

به مناسبت هفته معلم ۵۰ عنوان برنامه در استان اجرا می شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، با بیان اینکه در توسعه شهری شهرکهای اقماری در استان نیازمند ایجاد زیر ساخت ها و تاسیسات زیر بنایی مدارس و آموزشگاه ها هستیم، گفت: به مناسبت هفته معلم 50عنوان برنامه در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی اسماعیلی، ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، در جمع خبرنگاران، با اشاره به وجود 40 معلم و بیش از 550دانش آموز شهید دوران دفاع مقدس در استان، اظهار‌داشت: معلمان با اقتضاعات زمانی دارای نقش های بی بدیل در تاریخ و جامعه ایران برودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه آنچنان که معلمان مستحق بودند در چهار چوب قانون به حق و حقوق خود نرسیده اند، ادامه داد: ضروری است فضای مناسب در سطح ملی و استانی به معلمان داده شود.

وی، با اشاره به اینکه برخی مدارس قدیمی استان وضعیت مناسب برای آموزش به دانش اموزان ندارند، تصریح کرد: 218 کلاس درس نوسازی شده تحویل آموزش و پرورش استان داده شده است.

اسماعیلی، با بیان اینکه هیچ مدرسه قابل استفاده در استان به حال خود رها نشده است، افزود: برخی مدارس نیازمند تعمیر و تجهیز و بروز رسانی هستند.

وی، با اشاره به اینکه بالغ بر 14هزار معلم در استان فعالیت می کنند، گفت: پذیرش معلم و جذب نیرو با شرایط ویژه و قانونی مصوب از بین افراد فارغ التحصیل از حوزه های علمیه نیز با معادل سازی در مقاطع مختلف در رشته های معارف، عربی و علوم قرانی و غیره انجام می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان، با اشاره به جذب 23 طلبه و دانش آموخته حوزه علمیه در حوزه آموزش و پرورش استان، ادامه داد: آموزش و پرورش استان یک هزار نفر جذب نیرو از طریق برگزاری آزمون داشته است.

به گفته اسماعیلی، افرادی که دارای شرایط و مدارک قابل قبول دانشگاهی هستند می توانند در مقاطع ابتدایی مشغول به تدریش شوند، تصریح کرد: در سال گذشته افرادی با مدارک دکتری ریاضی و فیزیک جذب مدارس ابتدایی برای تدریس شدند.

وی، همچنین به نبود شیوه نامه خاص برای جذب نخبگان علمی جامعه ایران در حوزه آموزش و پرورش، اشاره کرد و گفت: بزودی نحوه جذب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و، ورزشکاران و ... در حوزه آموزش اعلام می شود.

اسماعیلی، با اشاره به کاهش نیرو از بدنه آموزش و پرورش در سالهای اخیر، یادآور شد: از 89 نفر فارغ التحصیلان داشگاه فرهنگیان جذب شده در آموزش و پرورش 10 نفر از آنها از این مجموعه خارج شدند.

وی، با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش هیچگاه نیروی ثابت معنا ندارد، خاطر نشان شد: همواره در حوزه آموزش از نیرو های حق التدریسی نیز استفاده می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان، همچنین خبر از جذب 150 نفری نیروی انسانی در حوزه فنی و حرفه ای برای  آموزش و پرورش داد و گفت: افرادی نیز در صف انتظار از دستگاههای دیگر برای ورود به آموز ش و پروش هستند.

وی، با بیان اینکه مدارس کانکسی بالای 10 دانش آموز در استان جمع آوری شده است، افزود: در توسعه شهرکهای اقماری در استان نیازمند ایجاد زیر ساخت ها و تاسیسات زیر بنای مدارس و آموزشگاه ها هستیم.

اسماعیلی، با اشاره به اینکه برخی از مدارس استان به دلیل مهاجرت افراد از روستاها خالی از دانش آموز شده اند که این مدارس در مسیر فروش قرار دارند، تصریح کرد: این روند فروش مدارس بسته به موقعیتی است که گاهی با تاخیر انجام می شود گاهی نیز به صورت فوری مدارس فروخته می شوند.

وی، همچنین خبر از 8 ملک شهری معرفی به مولد سازی داد و گفت: این املاک در قالب تهاتر و فروش از طریق اعلام مسئولان در سطح کشوری انجام می شود.

به گفته اسماعیلی، میزان کمبود نیرو در حوزه آموزش و پرورش با میزان بازنشستگی و خروج و ورود افراد از این حوزه تعیین می شود و همچنین ورود افراد از طریق برگزاری آزمون و جذب نیرو در حوزه مقاطع ابتدایی و... مشخص می شود، که در اواخر تیرماه سالجاری میزان کمبود نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش استان مشخص خواهد شد.

وی، خبر از رتبه اول کشوری برای استان در جذب دانش آموزان ابتدایی داد و گفت: 9 مدرسه تک  دانش اموزی دراستان وجوددارد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان، تحصیل دانش آموزان متاهل نیز با تعریف شرایط ویژه در مدارس عادی بلا مانع است، همچنین در استان 790 بازمانده از تحصیل با تعاریف متعارف دایم که 50 درصد این دانش آموزان دارای معلولیت جسمی، ذهنی و روحی شدید هستند و تعدادی نیز فوت یا مهاجرت کردند و یا تعدای دانش آموز نیز دارای جسته بسیار کوچک برای ورود به مدارس هستند که والدین این دانش آموزان به دلیل جلوگیری از آسیب به این دانش آموزان از ثبت نام آهنا به مدارس ممانعت می کنند.

اسماعیلی، در پایان تاکید کرد: 50 عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در استان اجرا می شود، از جمله این برنامه ها دیدار 40 معلم برگزیده با رهبری در روز 17 اردیبهشت، برگزاری یاد واره شهدای معلم و گردهمایی 70معلم بالای 85سال در دبیرستان ماندگار شریعتی به مناسبت 90 سالگی تاسیس این دبیرستان در زنجان و همچنین برگزاری مراسم روز دختر در هفدهمین روز اردیبهشت از جمله برنامه های این هفته در استان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز