خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان تاکید کرد:

بازگرداندن موقوفات به نیات واقفین، جهاد است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۹۰

امام جمعه زنجان احیای موقوفات را یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: بازگرداندن موقوفات به نیات واقفین، جهاد است.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه زنجان گفت: سنت حسنه وقف از سنت‌هایی است که خداوند متعال به آن تاکید بسیاری کرده و در بیشتر آیات و احادیثاز وقف به عنوان سنت حسنه الهی یاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان امروز(۸ دی) در دیدار با کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه احیاء موقوفات یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران است، گفت: کسانی که در راستای بازگرداندن موقوفات به نیات واقفین می‌کنند، به نوعی در حال جهاد هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه موقوفات باید به حالت اصلی و اولیه خود برگردد، ادامه داد: این پیام ایشان یک فتوای راهگشا بود.

امام جمعه زنجان عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان را مطلوب ارزیابی کرد و بر توسعه ترویج فرهنگ وقف جمعی تاکید کرد.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان، کارکنان اداره کل اوقاف باید کارهای بجا مانده از قبل را نیز احیا کنند که برگرداندن موقوفات به نیت واقفین جهاد است.

وی بر ترویج فرهنگ وقف توسط علما در روستا‌ها تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: سنت حسنه وقف از سنت‌هایی است که خداوند متعال به آن تاکید بسیاری کرده و در بیشتر آیات و احادیثاز وقف به عنوان سنت حسنه الهی یاد شده است.

در ادامه این دیدار مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به آغاز هفته وقف در کشور تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی به همین منظور در استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی باقری از اجرای طرح پیوند آسمانی، دستان مهر و مهر تندرستی در این هفته خبر داد و یادآور شد: ‌تجلیل از قاریان قرآنی، برگزاری مراسم عزاداری ۲۸ صفر و مراسم حماسه ۹دی را از جمله برنامه‌ها در این زمینه محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه اقدامات مطلوبی برای حافظان قرآن انجام شده است، ابراز داشت: ‌این افراد می‌توانند برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز علمی اقدام کنند.

این مسئول رویکردهای اداره کل اوقاف و امور خیریه را ترویج فرهنگ وقف عنوان کرد و خاطرنشان کرد: باید همگان به منظور ترویج فرهنگ وقف تبلیغ کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز