خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران خبر داد:

خودداری کارگران پتروشیمی بوعلی سینا از امضای قرارداد ناعادلانه

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۳۵

چکیده: در قراردادی که اواخر شهریور ماه به کارگران ارائه شد، مزدپایه‌ آنها افزایش پیدا نکرده بود و کارگران نیز به نشانه اعتراض، بیش از ۳ ماه است که از امضای قرارداد خودداری می‌کنند.

پیمانکار پتروشیمی بوعلی سینا(شرکت فراصنعت) از عصر یکشنبه هفته جاری(۱۵ دی ماه) در واکنش به خودداری بیش از ۱۶۰ کارگر واحد تعمیرات و نگهداری از امضای قرارداد، کارت ورود به کارخانه را از آن‌ها گرفته است و کارگران از روز گذشته اجازه ورود به کارخانه را ندارند.

یکی از نمایندگان کارگران با اعلام این خبر به ایلنا گفت: مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا(زیر نظر هلدینگ خلیج فارس) در ابتدای سال جاری به کارگران پیمانی واحد تعمیرات و نگهداری قول داده بود تا مزد پایه آن‌ها مانند کارگران سایر کارخانه‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا کند که این مبلغ در ماه‌های اخیر به صورت کارت هدیه به کارگران پرداخت می‌شد.

وی ادامه داد: اما در قراردادی که اواخر شهریور ماه به کارگران ارائه شد، مزدپایه‌ آنها افزایش پیدا نکرده بود و کارگران نیز به نشانه اعتراض، بیش از ۳ ماه است که از امضای قرارداد خودداری می‌کنند.

به گفته این نماینده کارگری، چند تن از نماینده کارگران امروز به فرمانداری رفته و با «جعفر طباطبائی» فرماندار ماهشهر دیدار کردند که وی به آن‌ها گفته است قرارداد را امضا کنید و پس از ورود به کارخانه، مطالبات خود را پیگیری کنید.

وی در پایان تصریح کرد: البته حرف فرماندار غیر منطقی است چرا که اگر قرارداد را امضا کنیم، میان کارگران و پیمانکار توافق صورت گرفته است و ادامه اعتراضات کارگران وجهه قانونی نخواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز