خبرگزاری کار ایران

با حمایت رئیس جدید هیات مدیره پتروشیمی:

«تعاونی کارگران» جایگزین پیمانکاری تعمیرات پتروشیمی تبریز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۸۵

چکیده: ‌ «با حمایت رئیس جدید هیات مدیره از کارگران، شرکت تعاونی صنعت گران نفت آذربایجان در تاریخ یکم آذر ماه جایگزین پیمانکار تعمیرات این واحد پتروشیمی شد.»

رئیس انجمن صنفی کارگران پیمانی پتروشیمی تبریز از جایگزینی «شرکت تعاونی کارگران» با «پیمانکار تعمیرات» این واحد پتروشیمی خبر داد.

«ناصر چمنی» در این باره به ایلنا گفت: با حمایت رئیس جدید هیات مدیره پتروشیمی تبریز از کارگران، شرکت تعاونی «صنعت‌گران نفت آذربایجان» در تاریخ یکم آذر ماه جایگزین پیمانکار تعمیرات این واحد پتروشیمی شد.

وی ادامه داد: بیش از ۶۵۰ کارگر تعمیرات پتروشیمی تبریز شرکت تعاونی صنعت گران نفت آذربایجان را تشکیل داده‌اند و در اساسنامه این شرکت تعاونی، تمهیداتی اندیشیده شده است تا از دست اندازی به حقوق کارگران جلوگیری شود.

این فعال صنفی در تشریح تمهیدات اندیشیده شده تصریح کرد: سهم کلیه کارگران از تعاونی به یک اندازه است و خرید و فروش سهم ممنوع است. هر کارگری که بخواهد سهمش را به فروش برساند باید از طریق هیات مدیره تعاونی اقدام کند بدین ترتیب که، سهمش را به هیات مدیره می‌فروشد و هیات مدیره آن سهم را میان سایر سهامدارن تقسیم می‌کند.

رئیس انجمن صنفی کارگران پیمانی پتروشیمی تبریز در پایان اظهار داشت: همچنین در اساسنامه قید شده است که مجمع عمومی در خصوص نحوه هزینه سود حاصله از فعالیت‌های تعاونی تصمیم گیری کند. طبعا این سود می‌تواند در پایان هر سال میان کارگران تقسیم شود یا در پروژه‌های مختلف سرمایه گذاری شود.

گفتنی است دولت دهم مجوز واگذاری کار از پیمانکاری‌ها به تعاونی‌ها را برای مدت ۳ سال متوالی صادر کرده بود، اما وزارت نفت دولت دهم از جایگزینی شرکت‌های تعاونی با پیمانکاری سر باز می زد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز