خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

گلایه شهروندان هندیجان: برخی از فروشندگان از افزایش قیمت ارز سو استفاده می‌کنند/ چرا باید کالاها در بازار، قیمت های متفاوت داشته باشند؟/ قیمت ها از چه قانونی تبعیت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۹۷۵

یکی از شهروندان شهرستان هندیجان ضمن گلایه‌مندی و نارضایتی از افزایش بی‌رویه و نامشخص قیمت اجناس و کالاها در بازار این شهرستان، از عدم نظارت و برخورد مؤثر با سودجویان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، تعدادی از شهروندان شهرستان هندیجان پیگیری پدیده گران فروشی در بازار این شهرستان و ارائه قیمت های متفاوت در زمان ها و مکان های مختلف را از خبرنگار ایلنا مطالبه کردند.

یکی از این شهروندان، عنوان کرد: هرچند که افزایش قیمت ارز باعث گران شدن سایر کالاها در بازار شده است اما برخی از فروشندگان از این فرصت سو استفاده می‌کنند و اجناس خود را با قیمت های ناعادلانه و عجیب‌وغریب عرضه می‌کنند و خودشان بر روی اجناس قیمت‌گذاری می‌کنند و حتی دیده شده که یک کالا را در همان بازار با چند قیمت متفاوت می‌فروشند و هر فروشنده یک قیمت برای آن تعین کرده است.  

وی می‌گوید: مشخص نیست که این تعیین قیمت ها بر چه اساسی و از چه قانونی تبعیت می‌کنند، چراکه وقتی ارز افزایش پیدا می‌کند قیمت کالا و اجناس هم گران می‌شود اما وقتی همان ارز کاهش پیدا می‌کند هیچ تأثیر بر روی قیمت بازار نمی‌گذارد.

یکی دیگر از شهروندان هندیجانی، گفت: دستگاه های مختلف بخصوص اتاق اصناف که متولی نظارت و برخورد با گران‌فروشی هست، بارها اعلام کردند که بر قیمت اجناس و کالاها در بازار نظارت مستمر و مستقیم دارند اما باز هم تخلف در بازار هندیجان پابرجاست و مردم را خسته کرده. با این شرایط معیشتی، در این بازار قدرت خریدی برای کسی وجود ندارد.

وی در پایان یادآوری کرد: شهروندان هندیجان همچنین از افزایش بی‌رویه قیمت میوه و تر بار هم ناراضی و گله‌مند هستند و از همه مسئولان تقاضا می‌شود که این موضوع را بررسی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز