خبرگزاری کار ایران

پیمانکار تامین نیروی انسانی کاغذ پارس هفت‌تپه حذف و قرارداد کارگران مستقیم شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۱۰۸

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش گفت: پیمانکار تامین نیروی انسانی گروه صنایع کاغذ پارس حذف و قراردادهای کار سه ماهه، بصورت مستقیم با شرکت مادر تنظیم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مهدی عبدالخانی در تشریح این خبر  افزود: مقدمات حذف شرکت مولایار نوین خوزستان از بهمن ماه سال گذشته شروع شد و مقرر شد از ابتدای سال ۱۴۰۳ قرارداد کارگران بصورت مستقیم با شرکت مادر منعقد شود تا پس از سال‌ها انتظار، این مهم محقق و امنیت شغلی پرسنل تامین گردد. اما متاسفانه بنا به دلایلی و اختلاف فی مابین مجموعه، این موضوع به تاخیر افتاد تا اینکه پس از پیگیری‌های مستمر و برگزاری بیش از ۱۰ جلسه تحت عناوین کمیسیون کارگری، رفع موانع تولید و مشورتی در محل فرمانداری و دادگستری شهرستان شوش، نهایتا کارفرما متعهد به اجرای مصوبه شد.

وی بیان داشت: نکته دوم حائز اهمیت، مدت قرارداد کار است، با اینکه قرارداد شرکت مولایار بصورت یک ماهه منعقد می‌شد اما اکنون قرارداد کار کاغذ پارس سه ماهه تنظیم شد و این امر قطعا سبب آرامش بیشتر کارکنان است.

عبدالخانی در خصوص وضعیت پرداخت حقوق کارگران نیز  گفت: حق السعی اسفند ماه کارگران واریز شده و مطالبات ریالی نظیر بک پی طرح طبقه بندی مشاغل و کارانه معوق قبل از عید تسویه شد و حسب تعهد مدیر عامل، حقوق فروردین ماه ظرف دو هفته پس از فعالیت مجدد شرکت نیز به حساب کارگران واریز خواهد شد و همچنین مبلغ ثابت ۱۵ میلیون ریال هدیه روز کارگر مورد دیگری است که توافق شد تا طی هفته آتی در وجه پرسنل واریز شود و بعلاوه نرخ حق غذا نیز تقریبا دو برابر شود.

دبیر کمیسیون کارگری شوش یادآور شد: مطالبه قانونی در محل کارگاه و به حکم قانون قابل رسیدگی است اما سایر مطالبات که نیازمند توافق طرفین است حتما بایستی در یک فضای تعاملی مطرح و توسط طرفین کارگر و کارفرما تصمیم گیری شود.

مهدی عبدالخانی اضافه کرد: استمرار عدم فعالیت شرکت به سود هیچ کس نیست و همانگونه که کارفرما به دلیل تعهد بازار و فرصت از دست رفته تولید  متحمل زیان می‌شود، معیشت کارگران نیز در خطر است و بعلاوه به دلیل وابستگی تولیدات این کارخانه به دو شرکت دیگر، احتمال تسری مشکل به دیگر واحدها نیز بسیار بالاست و این موضوع اقتصاد خانواده‌های زیادی را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: اعضاء محترم شورای تامین، کمیسیون کارگری، کمیسیون رفع موانع تولید و نماینده محترم مجلس شورای اسلامی طی روزهای گذشته با جدیت و قاطعیت ضمن دفاع از مطالبات قانونی، خود را متعهد بهبود روابط کار در چارچوب قانون می‌دانند و همانگونه که خواسته‌های اصلی کارگران از ماه‌ها قبل در دستور کار و پیگیری عزیزان بوده و با موافقت کارفرما محقق شد، انتظار می‌رود تا کارگران عزیز گروه صنایع کاغذ پارس نیز ضمن حضور در محل کار و از سرگیری فعالیت تولیدی با مشارکت فعال خود موجبات رشد شاخص‌های اقتصاد و جهش تولید در استان را مهیا سازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز