خبرگزاری کار ایران

استقبال از نمایشگاه نقشه‌های خلیج فارس در بندر ماهشهر

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۱۴۵

مدیر پایگاه منظر فرهنگی خلیج فارس و دریای مکران بندر ماهشهر از استقبال گرم مردم و علاقه‌مندان به حوزه تاریخ از نمایشگاه نقشه‌های تاریخی خلیج فارس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، سارا عبادی گفت: نمایشگاه نقشه‌های تاریخی خلیج همیشگی فارس برای نخستین بار است که در استان خوزستان برگزار می شود و از لحاظ اجرا و فرم پاسخگویی به پرسش های بازدیدکنندگان در نوع خود بی نظیر است و از تمامی کسانی که در اجرای هر چه بهتر این رویداد تاریخی‌فرهنگی کمک و یاریگر ما بودند، جای قدردانی دارد. 

مدیر پایگاه منظر فرهنگی خلیج فارس و دریای مکران بندر ماهشهر افزود: در این نمایشگاه چهار روزه که امروز ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به کار خود پایان می‌دهد، ۸۵ نقشه از قرون اولیه اسلامی و آغاز سفرنامه نویسی و دوران باستان تا آخرین نقشه‌هایی که از خلیج فارس تهیه شده است، به نمایش درآمده که با توجه به اهمیت موضوع و نقش تبین موضوع خلیج فارس، با استقبال گرم مردم و علاقه‌مندان به تاریخ مواجه شد. 

او ادامه داد: در تقسیم بندی نمایشگاه، چهار دوره مشخص از نقشه های دوران باستان، دوران رنسانس، دوران اسلامی و دوران مدرن خلیج فارس و اهمیت نام و جایگاه این جغرافیای تاریخی لحاظ شده است که قدیمی ترین نقشه موجود به ۱۵۰ سال  قبل از میلاد مسیح بر می گردد. نکته جالب توجه در برخی از نقشه و به عنوان نمونه در نقشه بطلمیوس است. 

عبادی ضمن قدردانی از تلاش‌های موسسه فرهنگی هنری آوای نصر ایرانیان، موسسه آموزشی گردشگری فراز علم و دانش پارس، کانون فرهنگی هنری دایا، پتروشیمی بندرامام و شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر تصریح کرد: این نمایشگاه با توجه به بارندگی‌های شدید در یکی دو روز گذشته در بندر ماهشهر همچنان با استقبال گرم مردم همراه است و تا ساعات پایانی امشب میزبان علاقه‌مندان و مردم خوزستان خواهد بود. 

استقبال از نمایشگاه نقشه‌های خلیج فارس در بندر ماهشهر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز