خبرگزاری کار ایران

خسروی مطرح کرد:

رضایتمندی مراکز دولتی و خصوصی از پرداختی های بیمه سلامت خوزستان

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۰۷۶

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: در سال ۹۸ توانستیم با پرداخت ۱۱۹ میلیارد تومان، موجب رضایت مراکز دولتی و خصوصی شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، علی خسروی امروز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تلاش های بیمه سلامت برای الکترونیکی کردن اسناد پرونده های پزشکی و بیمارستانی، اظهار کرد: یکی از مشکلات مدیران خوزستان وجود برخی مقاومت ها در برابر کارها و ایده های جدید است که این مسئله در الکترونیک کردن پرونده ها خود را نمایان کرد.

وی افزود: در روزهای نخستین شروع الکترونیکی کردن پرونده های پزشکی، مقاومت های بسیاری صورت گرفت اما در ادامه کار، بیمارستانها دیدند که با الکترونیکی کردن اسناد بسیاری از هزینه ها کاهش یافت و از حضور فیزیکی جلوگیری شد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به لزوم تکیه بر توان رسانه ای برای کنترل بیماری ها، تاکید کرد: اگر یک اطلاع رسانی جدی در خصوص کرونا صورت بگیرد به ویژه در مناطق حاشیه نشین می توانیم از روند افزایشی این بیماری جلوگیری کنیم.

خسروی ادامه داد: اگر همینطور مسافرت ها ادامه پیدا کند بیماری در شهرستانها افزایش می باید همانطور که برخی از شهرهایی که هیچگونه علائمی از کرونا نداشتند امروز درگیر این بیماری شده اند.

وی بیان کرد: در ۱۰ روز گذشته ۱۰۳ میلیارد تومان پرداخت شد و اکنون با پرداخت ۱۱۹ میلیارد تومان موجب رضایت مراکز دولتی و خصوصی نسبت به پرداختی ها شده ایم.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: امسال ۱۱۹ میلیارد تومان پرداختی داشتیم که از این مبلغ، ۴۴ میلیارد تومان بابت بدهی معوقه مراکز خصوصی در سال ۹۷ بود که تسویه شد و ۷۵ میلیارد تومان نیز مربوط به سال ۹۸ است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ نیز بدهی مراکز دولتی و دانشگاهی نیز تا پایان آذرماه پرداخت شد و مراکز دارویی (داروخانه ها) تا پایان آبان ماه و مراکز خصوصی نیز تا مهرماه سال جاری تسویه شده است.

خسروی عنوان کرد: واریزی های پرسنلی مراکز بهداشتی روستایی تا پایان اسفندماه به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان و واریزی غیر پرسنلی نیز تا مهرماه سال جاری به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان یاد آور شد: یکی از مهمترین کارهای بیمه سلامت در جریان شیوع ویروس کرونا تمدید دفترچه ها تا فروردین ۹۹ بود؛ همچنین شماره ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات مربوط به بیماری کرونا آماده پاسخگویی در سراسر کشور است و هزینه های درمان این بیماران نیز رایگان است.

وی در پایان با اشاره به اثر گذاری رسانه ها در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شفاف، خاطرنشان کرد: متاسفانه به اثر گذاری رسانه ها واقف نشده ایم؛ باید به رسانه ها بیشتر اعتماد کنیم‌ چنانچه نقش پررنگ آنها در شیوع ویروس کرونا بیش از پیش مشخص شد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز