خبرگزاری کار ایران

به مناسبت دهه مبارک فجر صورت گرفت؛

بهره برداری از ۳۱ پروژه عمرانی برق رسانی در اهواز با حضور رئیس مجلس و وزیر نیرو

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۲۵۶

در سفر یک روزه رئیس مجلس شورای و وزیر نیرو به خوزستان، در طرح پویش ملی هر هفته- الف- ب- ایران و در ایام الله دهه فجر، ۳۱ پروژه عمرانی برق رسانی در برق اهواز و سایر پروژه های آماده افتتاح صنعت آب و برق خوزستان را به بهره برداری رساندند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز، وزیر نیرو در این سفره یک روزه به خوزستان با تبریک دهه مبارک فجر، اظهار داشت: در بخش برق طرح های مهم و مؤثری در عرصه تولید، انتقال وتوزیع به بهره برداری رسیده که اگر در مقیاس ملی نگاه کنیم در مجموع بالغ بر ۶۰۵ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده و علاوه بر آن دو واحد نیروگاه گازی غرب کارون نیز با سرمایه گذاری بخش صنعت نفت و با اعتباری بالغ بر ۱۴۴۰ میلیارد تومان به ثمر رسیده است.

رضا اردکانیان افزود: در مجموع ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان مجموعه طرح هایی است که در عرصه صنعت آب و برق به ثمر رسیده که در پانزدهمین هفته پویش هر هفته الف- ب ایران، مراسم بهره برداری آنها همزمان با ایام الله دهه فجر امسال که مصادف با چهلمین روز درگذشت سردار دلها سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی است برگزار می شود.

وزیرنیرو در بخش دیگری از اظهارات خود، بیان کرد: همه ملتها مناسبت هایی دارند که در آن عملکرد خود را برای حرکت یا اتفاق خوبی که در گذشته رخ داده است جشن می گیرند و برای ما دهه فجر صرفا گرامیداشت اتفاقی در چهاردهه پیش نیست بلکه از آنجایی که حرکت و برنامه های انقلاب و جمهوری اسلامی ایران در حال استمرار و تحقق است می توان گفت ایام الله دهه فجر ایستگاهی است که مسئولین و خدمتگزاران بر سر آرمانها و اهداف انقلاب تجدید قوا و بیعت مجدد می کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در استان خوزستان، گفت: بطور مشخص در بخش برق از سال ۹۲ و ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بالغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان طرح به اجرا رسیده و حدود هفت هزار میلیارد تومان هم مطابق برنامه در حال انجام می باشند.

اردکانیان با تقدیر از تلاش های شریعتی استاندار خوزستان و همه فعالین صنعت آب و برق در خصوص مدیریت مصرف انرژی، تصریح کرد: استان خوزستان در عرصه تامین و تولید بلحاظ گستردگی منابعی جایگاه بسیار مهمی دارد، اما بنظر بنده شاخص ترین وجهه مثبت و درخشان کارنامه مدیریت استان خوزستان در عرصه مدیریت مصرف است و طی دوسال گذشته در تابستان ۹۷ و ۹۸ با محاسبات و ارزیابی های دقیقی که در ستاد وزارت نیرو انجام گرفته است استان خوزستان هر دو سال رتبه اول مدیریت مصرف انرژی کشور را به خود اختصاص داده است.

وزیر نیرو همچنین گفت: کار مدیریت مصرف یکی از جلوه هایی است که نیازمند همکاری دستگاه قانون گذاری، دستگاه های نظارتی، رسانه ها و پل های ارتباط با افکار عمومی و همچنین دستگاه های اجرایی کشور است که دست در دست هم‌ دهند و با اصلاح شیوه های مصرف جامعه را تاب آور کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تقدیر از اقدامات انجام شده در صنعت برق، بیان کرد: با اعمال مدیریت مصرف و همکاری مردم شاهد سه هزار مگاوات صرفه جوئی برق بودیم که این مهم دستاورد بسیار ارزنده ای در این شرایط تحریم اقتصادی می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در مراسم افتتاحیه طرح های عمرانی برقرسانی در این کلانشهر، گفت: در راستای طرح پویش الف-ب ایران و جهت استمرار خدمت رسانی مطلوب به شهروندان، برنامه ریزی های متعددی در بخش ظرفیت سازی و توسعه شبکه برق شهرستان های اهواز، حمیدیه، کارون و باوی صورت گرفته است و تلاش داریم از شرکت های پیشرو در امر خدمتگزاری به مردم این خطه پرافتخار ایران اسلامی باشیم.

حسن کریمی افزود: همزمان با چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ۳۱ پروژه برق رسانی در غالب توسعه و احداث و روشنائی در مناطق مختلف شهری و روستائی این کلانشهر با اعتبار ۳۷۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز