خبرگزاری کار ایران

اردکانیان:

اگر بخشی نگری و تمرکز گرایی درمان نشود از پای در خواهیم‌ آمد/ باید مدیریت موفق سیل خوزستان مستندسازی شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۲۵۴

وزیر نیرو در شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان، گفت: اگر نظرات کارشناسی مبنی بر تغییر اقلیم پذیرفته شود، دیگر سیلاب، یک حادثه غیر مترقبه نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، رضا اردکانیان امروز سه شنبه ۱۵ بهمن ماه، در شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با وجود همه مشکلات و مضیقه ها توفیق داشته است در ۸۷ ماهی که از عمرش می‌گذرد، بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان طرح در خوزستان ایجاد کند.

وی افزود: وزارت نیرو نیز حدود ۳۰۰ طرح در خوزستان با حدود ۵۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری پیشبینی شده که بخشی از آن هزینه شده و برای مابقی نیز منابع لازم تدارک دیده شده است را در دست اجرا دارد.

اردکانیان تصریح کرد: اگر نظرات کارشناسی مبنی بر تغییر اقلیم پذیرفته شود، دیگر سیلاب، یک حادثه غیر مترقبه نخواهد بود. ما باید آمادگی های لازم برای کاهش خسارات و افزایش منافع سیلاب را افزایش دهیم.

وزیر نیرو ادامه داد: سیلاب در دنیا داستان یک نقطه و یک منطقه نیست. آمار ۲۰ ساله مراکز جهانی حاکی از آن است که آمار تعدد سیلاب در بین حوادث و بلایای طبیعی، ۴۳ درصد است و پس از آن، طوفان با ۲۸ درصد در رتبه دوم تعدد بلایای طبیعی است.

اردکانیان عنوان کرد: ۵۶ درصد آسیب دیدگان‌ معادل ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر از بلایای طبیعی مربوط به سیلاب است؛ همچنین ۱۵۷ هزار نفر بر اثر این بلای طبیعی جان باخته اند. بالاترین سهم خسارت معادل ۶۶۲ میلیارد دلار نیز مربوط به سیلاب است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه مدیریت منابع آب، یک مدیریت میان بخشی است، تاکید کرد: جنگ ما را از پای در نیاورد، تحریم های اقتصادی نیز ما را از پای در نخواهد آورد، اما اگر دو مرضِ بخشی نگری و تمرکز گرایی درمان نشود از پای در خواهیم‌ آمد. باید همزمان در مسیر درمان این دو مرض قرار بگیریم.

وی عنوان کرد: بحث هایی نظیر مدیریت سیلاب، خشکسالی، حکمرانی در محدوده های تقسیمات کشوری، بحث های جدی امروز و فردای کشور ما است که باید درمان شده و از "دوره مرّگی" خودمان را نجات دهیم. اینکه هر کس فقط فکر دوره وزارت و ریاست خودش باشد، خطرناک است.

اردکانیان یادآور شد: خوزستان همواره با سیلاب مواجه است اگر این مدیریت فرافکنانه را درمان نکنیم، نتیجه آن تنها تکرار خسارت است و البته نیافتن مقصر؛ تجربه بسیار خوب مدیریت سیل استان خوزستان یک تجربه موفق و قابل عرضه به جهان است که باید مستندسازی شود.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز