خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان:

تکنسین ما شهید کمبودها شد/ درخواست تشکیل کمیته حقیقت یاب/ وظیفه اورژانس امداد و نجات نیست

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۱۳۶

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: امدادگر ما در اندیکا به دلیل کمبودها جان خود را از دست داد؛ درخواست می‌کنم کمیته حقیقت یاب برای بررسی این مسئله تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، دکتر میرخشتی بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۸ دی ماه، در جلسه استانی کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران که در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: برای بررسی ابعاد حادثه سیل اندیکا کمیته حقیقت یاب عملکرد دستگاه های ذیربط را نه بر اساس گزارش خودشان، بلکه با توجه به شواهد عینی بررسی کند.

وی افزود: قصد نداریم کسی را مقصر جلوه دهیم، هدف ما این است که همکاران دیگرمان را از دست ندهیم‌.

میرخشتی عنوان کرد: ۱۲۰ هزار ماموریت در سال انجام می دهیم که با محک ثانیه ما را می سنجند و در صورت چند ثانیه تاخیر، عملکرد اورژانس را زیر سئوال می برند، در حالی که برای دیگر دستگاه های مرتبط چنین سنجشی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌ها کمبود دارند، افزود: اما در این حادثه دقایقی قبل از ساعت ۳ بعد از ظهر در تماس با شخص بنده گزارش دادند که خانواده ای برای تفریح به آن منطقه رفته و در سیلاب گیر افتاده اند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان ادامه داد: این نشان دهنده فرهنگ ضعیف عده ای است که در شرایط بد آب و هوایی به تفریح در مناطق خطرناک می روند و برای دیگر دستگاه ها ایجاد زحمت می کنند. باید آموزش و اطلاع رسانی دقیق در این زمینه صورت بگیرد.

میرخشتی ضمن اشاره به این نکته که وظیفه مرکز فوریت های پزشکی امداد و نجات نیست، بیان کرد: کار ما فقط درمانی است. نیروی ما به جای اینکه به دل سیلاب بزند باید صبر می کرد تا دستگاه های امداد گرفتار شدگان در سیلاب را نجات می دادند و به دست نیروی امدادگر ما می رساندند، اما به هر علت و به کرات این کار صورت گرفته است.

وی با بیان این نکته که بر اساس استاندارد قدیمی کشور باید ۵۴ دستگاه خودرو اورژانس در اهواز داشته باشیم، عنوان کرد: در حال حاضر تنها ۱۷ دستگاه در اهواز وجود دارد که دیروز یکی از آنها را به دلیل سرعت غیر مجاز و نداشتن پلاک توقیف کرده اند، امیدواریم دوستان راهور دقت داشته باشند؛ من نمیتوانم خودروهای اندک خود را به دلیل نداشتن پلاک بخوابانم.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدوارم خانواده هایی که جوانان خود را سالم برای خدمت به کشور به ما تحویل می دهند سالم تحویل بگیرند.

تکنسین ما شهید کمبودها شد/ درخواست تشکیل کمیته حقیقت یاب/ وظیفه اورژانس امداد و نجات نیست

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز