خبرگزاری کار ایران

بازدید نماینده ایلنا از باشگاه فولاد خوزستان/مدیر آکادمی فولاد: راه‌اندازی آکادمی دروازه‌بانی برای اولین بار در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۳۷۲

در دیدار نماینده ایلنا در خوزستان با مدیر آکادمی باشگاه فوتبال فولاد خوزستان به مواردی همچون راه‌اندازی اولین آکادمی دروازه‌بانی در کشور و به ثمر نشستن زحمات آکادمی و معرفی بازیکنان با استعداد به فوتبال طی سال‌های آینده اشاره شد و نماینده ایلنای خوزستان نیز برای حمایت رسانه‌ای از ورزش و فوتبال استان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، ذوالفقار شریعت نماینده خبرگزاری ایلنا در استان به همراه رسول عیودی از کارشناسان فوتبال با مدیر آکادمی باشگاه فوتبال فولاد خوزستان دیدار و در خصوص فوتبال استان بحث و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار، نماینده خبرگزاری ایلنا در خوزستان ضمن تشکر از تلاش‌های چندین ساله مجموعه فولاد در راستای رشد و اعتلای فوتبال استان، گفت: فولاد، ویترین فوتبال خوزستان است و به همین دلیل انتظار مردم از مجموعه این باشگاه به‌ خصوص تیم بزرگسالان آن، نسبت به سایر نمایندگان فوتبال خوزستان بیشتر است و هیچگونه لغزشی را از این باشگاه برنمی‌تابند.

وی افزود: بنابراین انتظار جامعه ورزشی استان این است که مدیران ارشد باشگاه در نیم فصل لیگ برتر جاری، نقاط ضعف تیم را برطرف کرده تا مجدداً شاهد اوج‌گیری قرمزپوشان خوزستان باشیم.

شریعت با اشاره به اهمیت فوتبال پایه، افزود: آکادمی فولاد علاوه بر تلاش به منظور کشف و پرورش استعدادهای بومی، لازم است که از سایر بازیکنان مستعد در رده‌های پایه که از خوزستان به سایر استان‌ها مهاجرت می‌کنند، حمایت کرده و زمینه حضور آن‌ها در آکادمی‌های مطرح را آسان‌تر کند.

آمادگی ایلنای خوزستان برای کمک فوتبال استان

نماینده ایلنا در خوزستان گفت: برای اعتلای ورزش و فوتبال خوزستان، این آمادگی را داریم که به عنوان یک رسانه بی طرف بیشتر از گذشته با استفاده از کارشناسان منصف، با دانش و مقبول جامعه شرایطی را فراهم کنیم که نمایندگان استان در لیگ‌های مختلف در فضایی آرام با استفاده از نقدهای منصفانه، ضمن شناخت نقاط ضعف و قوت خود و حریفان، نتایجی را کسب کنند که باعث جلب بیش از پیش رضایت هواداران شوند.

در ادامه سجاد مهدی‌پور مدیر آکادمی باشگاه فوتبال فولاد خوزستان با اشاره به طرح جدید استعدادیابی در آکادمی فولاد گفت: در سالیان گذشته برای استعدادیابی و تست بازیکن‌ها در رده‌های مختلف به صورت روزانه حداقل هزار نفر به منظور انجام تست حضور پیدا می‌کردند و به دلیل تعداد بالای بازیکنان فرصت کمی به آن‌ها برای نشان دادن توانایی‌های خود داده می‌شد.

وی افزود: در طرح جدید مربیان آکادمی به ۲۹ شهرستان اعزام شدند و با هماهنگی هیات‌ فوتبال استان و شهرستان‌، هر بازیکن در شهر خود مورد ارزیابی قرار می‌گرفت و این موضوع باعث بهبود روند استعدادیابی و کاهش اشتباهات در انتخاب بازیکنان می‌شود.

جذب ۱۰ تا ۱۲ بازیکن با استعداد در رده‌های سنی مختلف

مدیر آکادمی فوتبال باشگاه فولاد خوزستان با بیان اینکه این نوع استعدادیابی باعث کاهش هزینه بازیکنان، کاهش خطرات سفر به مرکز استان، کاهش استرس بازیکنان و سردرگمی والدین می‌شود، اضافه کرد: در سال جاری در هر رده سنی نزدیک به ۱۰ الی ۱۲ بازیکن خوب بومی برای هر رده سنی شناسایی شد که در آینده حضور آن‌ها در سطح یک فوتبال کشور را مشاهده خواهیم کرد.

وی در ارتباط با مدرسه فوتبال فولاد خوزستان ادامه داد: مدرسه فوتبال باشگاه فولاد خوزستان در سال جاری با حمایت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه از نظر کیفیت روند رو به رشدی داشته و تمام تیم‌های مدرسه فوتبال اعم از تیم‌های زیر ۸ سال، ۱۰ سال، ۱۱ سال، ۱۲ سال ، ۱۳ سال ، ۱۴ سال ، زیر ۱۷سال و زیر ۱۸ سال تشکیل شده است و در مسابقات مختلف استانی شرکت خواهند کرد.

مهدی‌پور در ادامه مطلب فوق عنوان کرد: در سال‌های آینده این بازیکنان به تیم اصلی تزریق خواهند شد و خیال باشگاه و تیم بزرگسالان از لحاظ استعداد در سال‌های پیش‌رو راحت‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه چندین سال‌ دروازه‌بان‌ بومی مطمئن برای تیم‌های خوزستانی نداشتیم و به اجبار از دروازه‌بان‌های غیربومی و خارجی استفاده می‌شد، تصریح کرد: آکادمی دروازه‌بانی نیز برای اولین بار در باشگاه فولاد خوزستان و در کشور راه‌اندازی شده و در آینده از این دروازه‌بان‌ها در تیم بزرگسالان فولاد و فوتبال خوزستان استفاده خواهد شد و مشکل دروازه‌بانی استان حل خواهد شد.

وی وضعیت تیم‌های پایه امید، جوانان، نوجوانان، نونهالان و تیم زیر ۱۴ سال را در مسابقات مثبت دانست و گفت: تیم‌های پایه آکادمی فولاد خوزستان در فصل جاری ۱۶ برد داشته‌اند و در جدول نیز وضعیت خوبی دارند و از همه مهم‌تر تقدیر فدراسیون فوتبال به دلیل ایجاد آرامش و عدم ایجاد تشنج در حین مسابقات داخلی و خارجی از سوی نیمکت تیم‌های آکادمی است.

مدیر آکادمی فوتبال فولاد خوزستان افزود: تیم‌های پایه از لحاظ کیفیت فنی در سطح بالایی قرار دارند و با کارهای زیرساختی که در باشگاه در حال انجام است و با توجه به حضور مربیان و مدیران آگاه به علم روز فوتبال و دلسوز، آینده خوبی را می‌توان برای این بازیکنان و فوتبال خوزستان متصور شد.

 به حداقل رساندن اشتباهات در استعدادیابی

وی تشریح کرد: انتخاب و استعدادیابی بازیکنان طبق استانداردها و نظردهی حدود ۱۵ مربی و مدیران فنی انجام می‌شود و با این کار خطا و اشتباهات به حداقل می‌رسد و بهترین بازیکنان که مستعد هستند انتخاب می‌شوند.

در ادامه رسول عیودی از کارشناسان فوتبال خوزستان در مورد امکان انتقال بازیکنان آکادمی به تیم بزرگسالان سوالی مطرح کرد که مدیر آکادمی فولاد خوزستان در این خصوص اظهار کرد: بازیکنان آکادمی باید مراحل و فیلتر‌های مختلف حرفه‌ای را طی کنند تا به تیم بزرگسالان برسند؛ مارتینز سرمربی فولاد خوزستان نیز در این مورد نظر مثبتی دارد و استفاده از این بازیکنان طبق شرایط و استاندارد‌های موجود را مد نظر دارد.

 انتقال علم ورزشی و فوتبال بین تیم بزرگسالان و تیم‌های پایه

وی درخصوص انتقال علم ورزشی و فوتبال از تیم بزرگسالان به مربیان آکادمی گفت: برگزاری کلاس‌های دانش‌افزایی برای مربیان باشگاه در نظر گرفته شده و قول این موضوع از سرمربی تیم بزرگسالان گرفته شده و سرمربی تیم بزرگسالان و دستیارانش نیز مرتب به تیم‌های پایه به خصوص تیم‌های جوانان و امید سر می‌زنند و برخی از بازی‌های آن‌ها را از نزدیک مشاهده می‌کنند.

مهدی‌پور تاکید کرد: به ثمر نشستن زحمات و موفقیت آکادمی تنها با صبر، حوصله و حمایت نتیجه خواهد داد چرا که یک کار اصولی در حال انجام است و نتایج آن چند سال آینده نمود خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت همه طرفداران واقعی باشگاه فولاد خوزستان و ادامه این روند در آکادمی، بازیکنان بومی آموزش دیده در سال‌های آینده به فوتبال استان تزریق خواهند شد و دوباره شاهد اوج فوتبال خوزستان در سطح کشور خواهیم بود.

بازدید نماینده ایلنا از باشگاه فولاد خوزستان/مدیر آکادمی فولاد: راه‌اندازی آکادمی دروازه‌بانی برای اولین بار در کشور

بازدید نماینده ایلنا از باشگاه فولاد خوزستان/مدیر آکادمی فولاد: راه‌اندازی آکادمی دروازه‌بانی برای اولین بار در کشور

 

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز