خبرگزاری کار ایران

حقوق مستمری‌بگیران صندوق ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۳۹۶

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر‌ خوزستان گفت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق مستمری‌بگیران صندوق در سال ۱۴۰۲ از امروز اعمال و معوقات فروردین تا تیرماه نیز با حقوق مردادماه پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان، سید صادق سلطان ابراهیمی امروز دوشنبه ۲۳ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های این صندوق ناشناخته بودن آن در بین جامعه هدف و دستگاه‌های اجرایی به دلیل اختیاری بودن و جوانی آن است.

وی با بیان اینکه جامعه هدف ما افراد ۱۸ تا ۵۰ سال هستند، افزود: افراد ساکن مناطق روستایی، عشایر، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر در برخی شغل‌های خاص که از قبل تعریف شده می‌توانند عضو این صندوق شوند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خوزستان گفت: فرد متقاضی نباید عضو صندوق بیمه دیگری و مستمری‌بگیر نیز نباید باشد، ولی قابلیت انتقال سوابق از این صندوق به دیگر بیمه‌ها و برعکس وجود دارد.

وی پرداخت مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری بازماندگان را از مزایای این صندوق برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر ۵۵ کارگزار فعال در استان داریم و طبق آخرین آمار ۱۰۵ هزار نفر در استان عضو این صندوق بوده که ۵۰ هزار عضو فعال و هشت هزار نفر نیز مستمری‌بگیر داریم که از لحاظ تعداد مستمری‌بگیر رتبه چهارم در کشور را به خود اختصاص دادیم.

سلطان ابراهیمی با اشاره به اینکه دو سوم حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند، گفت: کف پرداخت حق بیمه در این صندوق برای یکسال ۷۵۰ هزار تومان و سقف آن سه میلیون و ۶۰ هزار تومان است و دولت نیز ۲ برابر آن را پرداخت می‌کند و قابلیت پرداخت اقساطی نیز وجود دارد.

وی از افزایش ۲۰ درصدی حقوق مستمری‌بگیران در سال جاری خبرداد و گفت: ۲۰ درصد افزایش حقوق مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۲ از امروز اعمال و معوقات فرودین تا تیرماه نیز با حقوق مردادماه پرداخت می‌شود.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خوزستان ادامه داد: در سال گذشته  ۱۲ هزار عضو جدید در استان جذب صندوق شدند.

وی عنوان کرد: فرآیند بیمه تکمیلی برای مستمری‌بگیران صندوق از سال گذشته در سه استان آغاز شده و در صورت موفقیت و گسترش آن در کشور، برای بیمه‌شدگان نیز اجرا خواهد شد.

سلطان ابراهیمی با بیان اینکه در سال گذشته به یکهزار نفر در خوزستان تسهیلات بدون بهره و ضامن پرداخت شد، گفت: برای شناسایی جامعه هدف در حال بررسی تعاونی‌های روستایی و دیگر حوزه‌ها هستیم تا بتوانیم ضمن شناساندن این صندوق افراد بیشتری را جذب کنیم.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز