خبرگزاری کار ایران

با هدف ایجاد جامعه‌ای با شهروندان مسئول‌تر انجام شد؛

برگزاری پویش "دریچه" برای جمع‌آوری در بطری‌های پلاستیکی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۰۴۶

پویش "دریچه" جهت جمع‌آوری در بطری‌های پلاستیکی توسط انجمن دیدبان محیط زیست بندر امام خمینی شروع به فعالیت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، فاطمه آهنگرانی عضو هیئت‌مدیره انجمن دیدبان محیط زیست بندر امام خمینی اظهار داشت: هدف از این کار برداشتن گام‌هایی در راه ایجاد جامعه‌ای با شهروندان بهتر و مسئول‌تر می‌باشد. شهروندانی که به محیط زیست احترام گذاشته و برای همنوعان خود اهمیت بیشتری قائل می‌شوند.

او افزود: این پویش می‌خواهد مفهوم بازیافت و تفکیک زباله و اهمیت آن در حفظ محیط زیست در بین شهروندان همه‌گیر شده و حس مسئولیت‌پذیری نسبت به افراد نیازمند در جامعه افزایش یابد. 

آهنگرانی بیان کرد: درها و بطری‌های پلاستیکی هر دو قابل بازیافت هستند، اما امکان بازیافت آن‌ها باهم به علت دمای ذوب متفاوت، وجود ندارد. درها باید از بطری‌ها جدا شوند و بعد از تفکیک و دسته‌بندی بازیافت شوند. علاوه بر این درهای پلاستیکی بیشتر اوقات بعد از مصرف در محیط رها می‌شوند؛ بنابراین جداسازی و جمع‌آوری آن‌ها اهمیت دارد. 

 مکان‌هایی در بندر امام در نظر گرفته‌شده است که روزهای دوشنبه هر هفته افراد می‌توانند جهت تحویل در های بطری جمع‌آوری شده اقدام کنند.

همچنین قرار است، تمامی عواید حاصل از این برنامه توسط انجمن دیدبان به خیریه‌ها واگذار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز