خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر:

اقتصاد مقاومتی مصداق بارز استقلال است

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۳۵۱

استقلال همیشه به معنای عدم وابستگی است ولی این عدم وابستگی به معنای عدم تعامل و مراوده با دیگران نیست.

استاندار بوشهر گفت: اقتصاد مقاومتی مصداق بارز استقلال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، مصطفی سالاری در مراسم گرامیداشت امروز، به مناسبت ایام الله دهه فجر در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه امام صادق(ع) بوشهر ضمن تبریک دهه مبارک فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران برای تحقق شعار استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی شکل گرفت.

وی ادامه داد: این شعار دارای چهار محور استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت است که به خوبی در راستای تحقق این شعار عمل شده است.

عدم وابستگی به معنای عدم تعامل و مراوده با دیگران نیست

استاندار بوشهر به تشریح موضوع استقلال پرداخت و افزود: استقلال همیشه به معنای عدم وابستگی است ولی این عدم وابستگی به معنای عدم تعامل و مراوده با دیگران نیست.

وی یادآور شد: استقلال به معنی قطع وابستگی و مستقل تصمیم گرفتن است و در استقلال، کشور با اراده ملت حرکت می‌کند.

سالاری ادامه داد: مصداق بارز استقلال را در اقتصاد مقاومتی می‌توانیم ببینیم که نوعی اقتصاد درون‌زا و توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور و اطمینان به جوانان است.

وی تاکید کرد: باید این ظرفیت‌ها را باور کنیم و نیازمان را به بیرون از کشور قطع کنیم؛ باید به مفاهیم عالیه اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب تبیین شده است پایبند باشیم و از ظرفیت‌های خودمان برای رفع نیازهایمان استفاده کنیم.

قدرت‌ها شعارهای انقلاب اسلامی را بر نمی‌تابند

استاندار بوشهر با بیان اینکه آزادی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب بوده است، گفت: یکی از مصادیق آزادی در کشور، حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان است و در همین ارتباط امام(ره) فرمودند " میزان رای ملت است " و مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند " رای ملت حق‌الناس است ".

سالاری اظهار داشت: هزینه استقلال نظام، بسیاری از محدودیت‌هایی بوده که به ایران تحمیل شده از جمله آن دفاع مقدس و تحریم‌ها بوده و در تمام ابعاد ملت ایران نشان داده که به اهداف انقلاب پایبند هستند.

انقلاب اسلامی ایران در دنیا پیشرو و پیشگام است

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در دنیا پیشرو و پیشگام است، افزود: برداشت انقلاب اسلامی ایران از اسلام، برداشتی منطقی و عاری از خشونت است، برداشتی که همه ادیان و تفکرات باید به طور مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی کنند.

استاندار بوشهر بیان کرد: هدف ما باید این باشد که نظام اسلامی متعالی شود و با کمترین موانع پیش برود و همین که تمام ادیان را می‌پذیریم به دشمنان اسلام نشان می‌دهیم که برداشت منطقی از اسلام داریم.

خیلی از قدرت‌ها شعارهای انقلاب اسلامی را بر نمی‌تابند

وی با اشاره به اینکه خیلی از قدرت‌ها شعارهای انقلاب اسلامی را بر نمی‌تابند، اذعان داشت: دشمنان جنگ را به راه انداختند و ملت ایران اسلامی باز هم با دفاع جانانه از کشور نشان داد که به شعارهای انقلاب پایبند هستند.

سالاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در منطقه پیشرو است، تاکید کرد: همه انقلاب‌ها وابسته به شرق و یا غرب هستند ولی ساز و کار انقلاب اسلامی ایران عدم وابستگی و استقلال است.

وی به آزادی در ایران اشاره کرد و افزود: در نظام جمهوری اسلامی افراد با تفکرات و ادیان مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند؛ ما همه ادیان را قبول داریم و در کنارشان می‌توانیم زندگی کنیم.

استاندار بوشهر گفت: مردم ایران اسلامی با اتحاد و یکپارچگی انقلاب کردند و با همدلی و وحدت در دفاع مقدس حاضر شدند و هم‌اکنون باید تمام توان برای تعالی نظام اسلامی تلاش کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز