خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان بوشهر مطرح کرد؛

7 روستا در انتظار راه روستایی مناسب

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۹۶۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در سال قبل روستا‌های بالای ۵۰ خانوار به طور کامل از راه روستایی مناسب برخوردار شده‌اند.

به گزارش ایلنا، عبدالکریم اخترشناس در نشست خبری سه شنبه های پاسخگویی به تشریح شاخص ترین عملکردهای اداره کل در ایام نوروز پرداخت.

اخترشناس با بیان اینکه طرح نوروزی از 24 اسفند1402 و تا 15 فروردین 1403 ادامه داشت با 300 دستگاه ماشین الات، 200 نفر راهدار و 16 ایستگاه ثابت در سطح راه ها فعال بودیم. در این ایام، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اجرای پویش چشم به راهیم برای سومین سال و اقدامات آموزش رانندگی ایمن، تلاش کرد تا رانندگان را به استراحت در سفرهای طولانی ترغیب کند و همچنین فرهنگ سازی همراهان راننده، چرا که تاثیر همراهان 30 درصد در کاهش تصادفات موثر است. این اقدامات با استقبال مسافران مواجه شد و تاثیر مثبتی داشت.

وی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی از طریق سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، تردد خودرو در محورهای ورودی و خروجی استان مشابه سال گذشته افزایش یافت. (افزایش تردد در محورهای درون استانی 5 درصد؛ معادل 11 میلیون خودرو). با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای در استان، تعداد کشته‌ها و تصادفات جاده‌ای67 درصد کاهش داشت (از 27 نفر به 9 نفر کاهش یافت) و همچنین تصادفات جرحی و خسارتی نیز 5 درصد کاهش یافت. در طرح نوروزی، جابجایی ۲۹۷ هزار و ۳۴۱ مسافر استان با ناوگان حمل و نقل عمومی رشد 65 درصد مسافر را داشتیم.

اخترشناس خاطرنشان کرد: در سال 1402، از بخش حمل کالا، جابجایی 9 میلیون و 200 هزار تن کالا در استان با افزایش 5 درصد نشانگر رونق و بهبود شاخص‌های اقتصادی استان بود. همچنین جابجایی 102 هزار تن کالاهای اساسی توسط ناوگان باری بوشهر صورت گرفت. در بخش جابجایی مسافر، جابجایی 5 میلیون و 31 هزار مسافر با افزایش 21 درصد نشان از رشد در این حوزه دارد. در بخش تردد جاده‌ای نیز، تعداد ترددها با افزایش 7 درصد در سال گذشته به 157 میلیون و 180 هزار تردد خودرو رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: استان بوشهر در دولت سیزدهم به یکی از پیشگامان در امور راه دسترسی مناسب روستایی تبدیل شده است. 80 درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهز شده‌اند، شامل 60 ترددشمار، 19 دوربین نظارت تصویری، 53 سامانه ثبت تخلفات رانندگی، 4 سامانه توزین حین حرکت و 7 تابلو پیام متغیر.

وی با بیان اینکه عزم جدی این دولت در توسعه راه‌های روستایی و محرومیت‌زدایی قابل تقدیر است اظهار داشت: در بخش راه روستایی نیز شاهد احداث و بهسازی 175 کیلومتر راه روستایی در بوشهر از ابتدای دولت سیزدهم بوده ایم. بوشهر جزو استان های پیشگام در راه دسترسی مناسب روستایی (شاخص استان: 98 درصد، میانگین کشور: 81 درصد) همچنین بسته شدن پرونده راه دسترسی آسفالت روستاهای 50 خانوار به بالای استان بوشهر در دولت سیزدهم نیز از دیگر دستاوردهای این استان است. همچنین، اولویت فعلی تکمیل آسفالت راه دسترسی روستاهای بالای 20 خانوار است که شامل 7 روستا و معادل 74 کیلومتر است. در حال حاضر، 38 پروژه راه روستایی بوشهر با اعتبار بالغ بر 400 میلیارد تومان در دست اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، با مشکلاتی مانند بهبود راه‌های روستایی که عمر زیادی از آن‌ها گذشته و نیاز به تامین اعتبار برای این مناطق، روبرو است. همچنین، ایشان بحث ایمن‌سازی بزرگراه‌ها و مسائل مربوط به تردد نامنظم در سطح محورهای بوشهر-دیر و شیفت-گناوه را به عنوان چالش‌های اصلی این حوزه معرفی کرده‌اند.

اخترشناس در ادامه گفت: با افتخار اعلام می‌کنم که در دولت سیزدهم، اعتبارات اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای به شکل چشمگیری افزایش یافته است. در سال 1400، معاملات متوسط به تعداد 66 قرارداد با ارزش معادل 29 میلیارد تومان صورت گرفته است. همچنین، معاملات بزرگ به تعداد 49 قرارداد با ارزش معادل 338 میلیارد تومان انجام شده است. اما در سال 1402، این رشد به شکل چشمگیری افزایش یافته است. معاملات متوسط به تعداد 131 قرارداد با ارزش معادل 100 میلیارد تومان (98 درصد رشد) صورت گرفته است. همچنین، معاملات بزرگ به تعداد 99 قرارداد با ارزش معادل 2000 میلیارد تومان (102 درصد رشد) انجام شده است.این افزایش قابل توجه در معاملات و اعتبارات نشان دهنده تلاش‌های بسیار برای بهبود زیرساخت‌ها و راه های کشور است. با توجه به دستاوردهای برجسته در این زمینه، امیدواریم که این رشد پایداری داشته باشد و منجر به بهبود کیفیت خدمات حمل و نقل جاده‌ای شود و در سال‌های آینده نیز تلاش‌های موثرتری برای بهبود زیرساخت‌های راهنمایی و رانندگی صورت داده تا ایمنی عمومی بهبود یابد و حوادث رانندگی کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز