خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر:

همه شهرستانهای استان بوشهر به خانه ریاضی مجهز می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۳۶۰

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر گفت: اکنون دو شهر بوشهر و برازجان دارای خانه ریاضیات هستند که تا سال آینده ۵۰ درصد شهرستانهای استان بوشهر به خانه ریاضیات مجهز می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر گفت: اکنون دو شهر بوشهر و برازجان دارای خانه ریاضیات هستند که تا سال آینده ۵۰ درصد شهرستانهای استان بوشهر به خانه ریاضیات مجهز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، سعید زرین‌فر امروز در جشن بزرگداشت برگزیدگان مسابقه A – لیمپیاد دربوشهر با بیان اینکه جوانان و نوجوانان استان بوشهر دارای استعدادهای درخشانی هستند اظهار داشت: جوانان و نوجوانان این استان در رشته‌های گوناگون هنری، فرهنگی و ورزشی در مسابقات ملی و فراملی صاحب نام هستند و این مهم جایگاه این سرمایه‌های مهم اجتماعی نشان می‌دهند.

وی با تاکید بر تقویت عرصه‌های مختلف حضور جوانان و نوجوانان گفت: استاندار بوشهر برای شکوفا شدن استعدادهای این قشر جامعه سرمایه‌گذاری ویژه‌ای کرده است به‌ گونه‌ای که در عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری اعتبارات لازم برای تقویت آنها تخصیص داده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر با تبریک راه‌یابی دانش‌آموزان دشتستانی به مسابقات A – لیمپیاد هلند گفت: این خبر خوش سبب مباهات مسئولان، مردم استان به ویژه دانش‌آموزان شده است و این نشان دهنده وجود قابلیت‌های دانش‌آموزان در عرصه‌های علمی است.

زرین‌فر با بیان اینکه خداوند به تمامی انسان‌ها فکر، اندیشه و عقل داده است گفت: انسان‌هایی که از نعمتی که خداوند به آنها اعطا کرده استفاده کنند خداوند بدون شک زمینه سعادت و کمال آنها را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های علمی نیاز به تلاش بیشتری دارد بیان کرد: تحقیق و پژوهش یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های بنیه علمی است که باید دانش‌آموزان و دانشجویان به این مهم توجه جدی کنند.

تا سال آینده ۵۰ درصد شهرستانها دارای خانه ریاضی می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر با بیان اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند افزود: دانش‌آموزان و دانشجویان که بتوانند قدرت تفکر خود در مسابقات، المپیادها و جشنواره‌ها نشان دهند مورد توجه مسئولان از لحاظ مادی و معنوی قرار می‌گیرند تا زمینه شکوفایی بیش از پیش استعدادهای آنان فراهم شود.

زرین‌فر بر توسعه خانه‌های ریاضی تاکید کرد و گفت: استعدادهای دانش‌آموزان در مراکز علمی از جمله خانه‌های ریاضی شکوفا می‌شود که قصد داریم خانه ریاضی به غیر از بوشهر و برازجان در دیگر نقاط استان بوشهر گسترش دهیم و تا سال آینده ۵۰ درصد شهرستانها دارای خانه ریاضی می‌شوند.

تیم دختران دشتستان به مسابقات المپیاد ریاضی کاربردی هلند راه یافت

مدیرخانه ریاضیات استان بوشهر نیز گفت: تیم ۴ نفره ریاضیات دبیرستان فرزانگان دشتستان که در میان تیم‌های ریاضی کشوری به مقام برتر دست یافت برای شرکت مسابقات المپیاد ریاضی کاربردی جهان به کشورهلند اعزام می‌شود.

طاهر یزدانپناه با اشاره به اینکه خانه ریاضیات با حمایت‌های مسئولان استان و دبیران ریاضی این استان راه‌اندازی شده اظهار داشت: این خانه با هدف تقویت قدرت فکر، شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان در علوم ریاضی، تمرکز در کارگروهی و جمع بندی یافته‌های علمی راه اندازی شده است.

وی، با بیان اینکه علوم ریاضی تاثیر بسزایی دریادگیری انسان در دیگرعلوم دارد گفت: مسابقه جهانی A – لیمپیاد دارای قدمت ۲۰ ساله است که در سال ۲۰۰۹ میلادی تیم خانه ریاضیات اصفهان نماینده کشورمان دراین مسابقات بود.

مدیرخانه ریاضیات استان بوشهر با اشاره به اینکه تیم ریاضیات دبیرستان فرزانگان دشتستان در مرحله استانی به مقام برتر دست یافت گفت: این تیم در رقابت با ۶۴ تیم دیگر استان بوشهر خوش درخشید و به مقام نخست استان دست یافت.

یزدانپناه با اشاره به اینکه تیم ریاضیات دانش‌آموزان دبیرستان فرزانگان دشتستان در کشور دارای رتبه برتر شد گفت: این تیم برای شرکت در مسابقات جهانی A – لیمپیاد یا مسابقات جهانی المپیاد ریاضی کاربردی به کشورهلند اعزام می‌شود.

وی افزود: تیم ۴ نفره ریاضی دشتستان ۲۰ اسفند امسال به هلند اعزام می‌شود که تا اول فروردین در این کشور با رقبای جهانی خود از دیگر کشورها رقابت کند.

مدیرخانه ریاضیات استان بوشهر با اشاره به اینکه خانه ریاضیات پلی برای شناسایی استعدادهای ریاضیات دانش‌آموزان است گفت: اکنون خانه ریاضیات با حمایت مسئولان مختلف استان بوشهر مورد حمایت قرارمی‌گیرد بگونه‌ای که امسال سه میلیارد ریال برای این مهم تخصیص یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز