خبرگزاری کار ایران

نشست مشترک رازه با مسئولان دشتستان؛

راه حل تامین اجتماعی استان برای وصول مطالباتش از شهرداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۳۵۹

وی که در جمع بخشداران و شهرداران دشتستان سخن می گفت، ادامه داد: بیشترین جمعیت بیمه شده ی تامین اجتماعی استان در شهرستان عسلویه با ۲۹ درصد، شهرستان بوشهر با ۲۴ درصد و شهرستان کنگان با ۲۱ درصد در اختیار دارند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: در سازمان تامین اجتماعی رضایت خوبی از مسئولین دشتستان، به ویژه دکتر زارع، فرماندار محترم در رابطه با امور محوله وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، عبدالمجید رازه عصر امروز با تبریک میلاد پیامبر اعظم(ص) و هفته ی وحدت و با تقدیر از مسئولین دشتستانی برای تعامل و همکاری با سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در سطح استان، ۳۵۲ هزار بیمه شده ی اصلی داریم که ۹۳ درصد مرد و ۷ درصد هم زن هستند.

دشتستان و بوشهر دارای بیشترین مستمری بگیر تامین اجتماعی استان

وی که در جمع بخشداران و شهرداران دشتستان سخن می گفت، ادامه داد: بیشترین جمعیت بیمه شده ی تامین اجتماعی استان در شهرستان عسلویه با ۲۹ درصد، شهرستان بوشهر با ۲۴ درصد و شهرستان کنگان با ۲۱ درصد در اختیار دارند.

رازه با بیان این که دشتستان، چهارمین شهرستان استان در بحثبیمه ی تامین اجتماعی می باشد، افزود: ۷ درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی استان که نزدیک به ۲۵ هزار نفر می باشند، در دشتستان حضور دارند و در الباقی شهرستان ها نیز بین ۲ تا ۵ درصد بیمه شده ی تامین اجتماعی وجود دارد.

این مسئول با اشاره به وجود ۸۹ درصدی بیمه شده های اجباری، ابراز داشت: در سطح استان ۱۸ هزار مستمری بگیر، بازنشسته و از کار افتاده داریم که بیشترین آن ها در شهرستان های بوشهر و دشتستان هستند.

ایجاد دفتر کارگزاری تامین اجتماعی در دشتستان

عبدالمجید رازه گفت: اولویت اقدامات ما در کنار بیمه ی افراد در استان بوشهر، راه اندازی دفاتر کارگزاری رسمی بوده که یک دفتر را در شهرستان بوشهر راه اندازی نمودیم و برنامه ی دیگر ما شعبه های اقماری بوده که شعب عالیشهر و بندر امام حسن را افتتاح کرده ایم.

وی از راه اندازی و افتتاح کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در استان بوشهر نیز خبر داد و افزود: تلاش می نماییم در سه ماه آخر سال، یک دفتر کارگزاری رسمی تامین اجتماعی مانند دفتر بوشهر نیز در شهرستان دشتستان افتتاح کنیم تا مردم بتوانند خدمات بخش خصوصی را نیز در دشتستان دریافت نمایند.

ایجاد هیات تجدید نظر پس از ۴۵ سال در استان

رازه ادامه داد: هدف ما تسریع و تسهیل در ارایه ی خدمات، ایجاد رضایت مندی، تکریم ارباب رجوع و کاهش بار کاری و هزینه های اداری می باشد.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به حجم بیمه شده ها و میزان مصرف زمان و کاغذی که برای صدور و تعویض دفترچه ها مصرف می شود، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی وعده داده کارت هوشمند را جایگزین دفترچه های بیمه نماید.

رازه در این نشست از ایجاد هیات تجدید نظر در استان بوشهر نیز خبر داد و گفت: این امر پس از ۴۵ سال در استان اتفاق افتاده و با ایجاد هیات تجدید نظر در استان، کسانی که در هیات های بدوی اجابت خواسته نمی شدند برای ادامه ی کارشان نیاز به رفتن به تهران ندارند و در استان کارشان را انجام می دهند.

وی از فرماندار و مسئولین خواست تا در راستای دریافت غیر حضوری لیست بیمه شدگان با سازمان تامین اجتماعی همکاری نمایند و افزود:
از مسئولین و به خصوص شهرداران دشتستان درخواست می کنم در راستای اجرای قانون، هر کس خواست پروانه کار بگیرد، به بیمه تامین اجتماعی معرفی شود و ارسال لیست و پرداخت حق بیمه ی کارکنان و پرسنل به موقع انجام شود.

شهرداران بدهی شان را یا قسط بندی کنند و یا تهاتر

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر، تعیین تکلیف بدهی شهرداری ها به سازمان تامین اجتماعی را نیز خواستار شد و گفت: در سطح استان بوشهر، ۵۱۰ میلیارد تومان مطالبات معوق داریم که ۳۰ میلیارد تومان آن، طلب ما از شهرداری ها و سازمان اتوبوس رانی می باشد.

رازه افزود: شهرداران محترم اگر توان پرداخت یک جای مطالبات ما را ندارند می توانیم آن را برایشان طولانی مدت و تا ۳۶ ماه قسط بندی کنیم و یا با املاک تهاتر انجام دهیم.

وی با بیان این که کلید توسعه ی هر سازمانی در گرو تعاملات است، ادامه داد: از ۱۴ شعبه ی اقماری استان، ۶ شعبه در دشتستان است و برای ارائه ی خدمات مطلوب از بخشداران تقاضا داریم با شعب اقماری ما همکاری و تعامل نمایند.

درخواست های فرماندار دشتستان از حاضرین

فرماندار دشتستان نیز در این نشست با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته ی وحدت و تلاش همه ی مذاهب برای توسعه ی همه جانبه ی کشور گفت: یکی از سازمان هایی که برای خدمت به اقشار مختلف مردم بسیار زحمت می کشند، سازمان تامین اجتماعی است.

ارسلان زارع افزود: نوع نگاه جناب رازه همواره بر تعاملات است، ولی بر اساس قوانین و مقرراتی که وجود دارد، گاهی اوقات چالش هایی برای شهرداری ها ایجاد می شود که یکی از دلایل دعوت از جناب رازه در این جلسه، همین موضوعات است.

وی ایجاد یک دفتر کارگزاری مانند شهر بوشهر در دشتستان را خواستار شد و ادامه داد: این موضوع را در سفر کاروان تدبیر و امید با تاکید درخواست خواهیم کرد.

زارع با اشاره به بدهی شهرداری ها به تامین اجتماعی پیشنهاد داد که درصدی از بدهی شهرداران قسط بندی شود و شهرداری ها نیز اقساط را به روز پرداخت نمایند.

توجه شهرداران به ماده ی ۵ و بیمه ی کارگران از سوی پیمانکاران از دیگر خواسته های فرماندار دشتستان بود.

نیازها و مشکلات بخش ها و شهرداری ها

نیاز به حضور نیروهای بیشتر در شعب اقماری برای رضایت مردم، ایجاد روشی برای نظارت بیشتر بر روئسای شعب، عدم بستن حساب شهرداری ها در پی بدهکاری به سازمان تامین اجتماعی، ارتقای شعبه ی اقماری آبپخش به شعبه ی اصلی، بیمه ی باغداران و عدم توانایی شهرداران برای پرداخت همه ی بدهی ها و یا اقساط با مبلغ بالا نیز از جمله درخواست های بخشداران و شهرداران دشتستان بود که در نشست با مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این نشست از شهرداران برازجان و وحدتیه، معاون عمرانی فرماندار، فرماندار دشتستان و مدیرکل دفتر امور شهری استانداری بوشهر از سوی سازمان تامین اجتماعی استان تقدیر به عمل امد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز