خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر خارگ:

جزیره خارگ بین دو راهی استانداری و شرکت نفت، بلاتکلیف مانده است

کد خبر : ۱۴۰۶۴۸

بودجه‌ای که توسط عملیات عمومی هزینه می‌شود، در اختیار شهرداری قرار گیرد تا هم برنامه‌ریزی واحدی برای مردم صورت گیرد و هم وقت عزیزان ما در شرکت نفت که هدفشان ارتقاء و افزایش تولید نفت است گررفته نشود

رئیس شورای شهر خارگ گفت: جزیره خارگ بین دو راهی استانداری و شرکت نفت، بلاتکلیف مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، حسین داربویی در نشستی با حضور مسئولان پایانه‌های نفتی ایران اظهار کرد: کمک‌هایی که از ظرف پایانه‌های نفتی ایران به مردم خارگ صورت گرفته جای تقدیر دارد اما بسیاری از کمک‌هایی که ارائه شده است سلیقه‌ای و مقطعی بوده است و اگر کمکی می‌خواهد بشود، چه بهتر است که به صورت قانونمند و مدون صورت بگیرد.

وی ادامه داد: عملیات عمومی خارگ به عنوان ارگانی مستقل از شرکت‌های نفتی در سال‌های گذشته و با هدف حل مشکلات شهری مردم تاسیس شد که قرار بر این بود که در این زمینه تمامی شرکت‌های نفتی با آن همکاری کنند و پیشنهاد ما بر این بود که بصورت هیئت مدیره‌ای اداره شود، اما مدیریت عملیات عمومی باز در قالب پایانه‌های نفتی وارد شد و آن خدماتی که مد نظر ما بود شکل نگرفت، البته ما منکر کارهای بزرگی که صورت گرفت نخواهیم شد.

رئیس شورای شهر خارگ تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که بودجه‌ای که توسط عملیات عمومی برای شهر هزینه می‌شود، در اختیار شهرداری قرار گیرد تا هم برنامه‌ریزی واحدی برای مردم صورت گیرد و هم وقت عزیزان ما در شرکت نفت که هدفشان ارتقاء و افزایش تولید نفت است گرفته نشود و با خیال آسوده به مسئولیت خود بپردازند.

وی عنوان کرد: بسیاری از مطالبات شهرداری از شرکت‌های نفتی به صورت قطره چکانی تزریق می‌شود و این ما را برای اجرای پروژه‌ها محدود می‌سازد و امیدوارم با تدابیری که اندیشیده می‌شود این موضوع حل شود و ما بتوانیم مشکلات پیش رو در زمینه بدهکاری‌های گذشته شهرداری را سامان ببخشیم.

داربویی خاطر نشان کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با توجه به پتانسیل‌هایش می‌تواند در کارهای خدماتی و عمرانی به شهرداری کمک کند و ما عملاً بین دوراهی شرکت نفت و استانداری بوشهر مانده‌ایم و برای برطرف شدن خواسته‌های مردم و دریافت بودجه لازم بلاتکلیف‌‌ رها شده‌ایم و نتیجه این موضوع این شده است که ارزش افزوده و حق آلایندگی این جزیره که حق این مردم است، در شهرهای دیگر استان خرج می‌شود و افسردگی این مردم روز به روز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: قبل از حضور نفت و با وجود صید مروارید، فضاهای بهتر برای صید ماهی، رونق کشاورزی و صادرات این محصولات، وضع معیشتی مردم در کل وضع نسبتاً بهتری داشت و هرچند ما منکر کارهای بزرگی که برای رفاه مردم توسط نفت صورت گرفته نخواهیم شد، اما نیاز هست توجه ویژه‌ای به خارگ صورت گیرد.

رئیس شورای شهر خارگ با اشاره به برخی پروژه‌های نیمه کاره‌‌ رها شده به واسطه عدم مدیریت استانداری افزود: فاضلاب شهری توسط شرکت نفت کشیده شد اما به واسطه عدم حضور شرکت آبفا و همچنین در زمینه انشعاب کشی‌های غیراصولی آب شرب و در نتیجه کاهش فشار آن، مشکلات عدیده‌ای برای مردم به وجود آمد تا ما نتوانیم حلاوت پایان کار را بچشیم و نیاز هست اصلاح شود.

وی عنوان کرد: نفت در بسیاری از امور کار اصلی را اجرایی کرده است اما استانداری برای ادامه کار حضور نمی‌یابد و مثلاً در بحثخدمات دهی بیمارستان صنعت نفت نیز مردم مشکلاتی داشته‌اند که امیدوارم با توجه به مشخص شدن ردیف بودجه خارگ توسط استانداری یا نفت، این مشکلات حل شود.

وی اشاره داشت: برخی از زمین‌هایی که در اختیار مردم بود، سال‌ها پیش در اختیار نیروی دریایی قرار گرفت و با توجه به اینکه نفت مالک آن است و امکان واگذاری آن توسط نیروی دریایی نیز هست، امیدوارم این اراضی در راستای رفع مشکلات مسکن مردم و مکانی برای سرریز جمعیت در نظر گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز