خبرگزاری کار ایران

آمادگی دولت برای حمایت از اعضاء صندوق بیمه شدگان روستایی / جلب مشارکت های حمایتی شرکت های مستقر در استان بوشهر در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۴۷۲

معاون بیمه ای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور گفت: برای این صندوق سالانه 8 سطح درآمدی تعریف می‌شود و در سال 1400 که در کمترین سطح درآمدی ماهانه 650 هزار تومان تعیین شده و در بالاترین سطح یک میلیون و نهصد هزار تومان ، تعیین شده است و دولت نیز آمادگی لازم برای حمایت از بیمه شدگان این صندوق را دارد.

علی اخوان بهبهانی امروز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بوشهر اظهار داشت:  در صندوق بیمه‌ای اجتماعی روستاییان و عشایر دولت حمایت گسترده خود و در راستای حمایت از  جامع مولد روستای انجام فعالیت کرده است. حق بیمه صندوق  در مجموع 15 درصد است که 5 درصد آن را فرد و 10 درصد را دولت به صندوق پرداخت می‌کند.

اخوان بهبهانی در مورد حق بیمه دولت افزود: دولت سهم خود را در قوانین بودجه سنواتی به صندوق پرداخت می‌کند حالا در سال‌های قبل این پول کامل پرداخت شده است و سال‌هایی هم جزء دیون و مطالبات صندوق از دولت رفته است  ولی دولت به میزانی که افراد مشارکت دارند این حق بیمه را پذیرفته و در این قسمت مشکلی وجود ندارد.

اخوان بهبهانی ادامه داد: امروز جلسه‌ای با  مدیر کل اداره کار و امور اجتماعی استان  بوشهر داشتیم  و مقرر شد ما بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در استان بوشهر  و آن قسمتی که شرکت‌ها به عنوان مسئولیت اجتماعی خودشان باید بپذیرند و پرداخت کنند حمایت‌هایی را جلب کنیم تا بتوانیم پوشش بیمه‌ای را گسترده‌تر کنیم، ضمناً نشستی هم با مسئولان فنی حرفه‌ای هم خواهیم داشت تا مقدمات همکاری بین صندوق و این نهادها را آماده سازی و برقرار کنیم.

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور عنوان کرد: نقل و انتقال سابقه از صندوق روستاییان به سایر صندوق‌ها و برعکس بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و طبق قوانین کلی کشور که برای همه نقل و انتقالات در همه صندوق ساری و جاری است که هر فردی متقاضی نقل و انتقال سوابق خود شود  هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما توصیه می‌کنیم قبل از اینکه بخش سابقه را منتقل کنند حتماً از راهنمایی کارشناسان صندوق مبدا و مقصد استفاده کرده تا فرد بعداً دچار مشکل نشود.

اخوان بهبهانی افزود: سن بازنشستگی صندوق ما و تمامی صندوق‌های کشور تابع  قانون هستند در قانون به صراحت ذکر شده که اگر فردی ۶۵ سال سن داشت ۱۵ سال حق بیمه پرداخت کرده و در صندوق روستاییان می‌تواند  بازنشسته شود البته این نافی نیست که ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده نتواند بازنشسته شود چون این صندوق نوپایی است که ۱۶ سال تاسیس شده هنوز فردی را نداریم که ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده باشد و این قانون است که نافی شده ، کم شدن هر گونه تغییر در این عدد مستلزم این است که در مجلس به  تصویب برسد تا ما بتوانیم مجری باشیم .

اخوان بهبهانی ابراز داشت: این صندوق در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد برای اینکه بتواند یک قسمت خالی را در ساختار بیمه‌های اجتماعی کشور پر کند. 14 صندوق بیمه‌ای در کشور داشتیم کارکنان دولت صندوق خودشان را داشتند ، کارگران صندوق تامین اجتماعی صندوق خود را ، صدا و سیما، بانک ها و وزارت نفت که همه این اقشار صندوقی هایی دارند و می توانند در صندوق خودشان بیمه کنند اما در مورد روستاییان هیچ صندوق نبود که آنها بتوانند مراجعه کنند و بیمه اجتماعی شوند، که این صندوق  با حمایت دولت تشکیل شد و جامعه هدف آن  روستاییان، کشاورزان و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفره با اقشاری که به صورت مشخص با مصوبه شورای عالی رفاه تحت پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند  مثل قالیبافان، صاحبان صنایع دستی و رانندگان که بعداً به جمع این گروه پیوستند .این صندوق 3 خدمت اصلی بیمه‌ای را مستمری بیمه بازنشستگی ، بیمه بازماندگان فوتی و از کار افتادگی را پرداخت می کند.

معاون بیمه ای صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر  کشور اظهار داشت: در استان بوشهر حدوداً ۶ درصد جامعه هدف ما عضو هستند و تا کنون  حدود ۹ هزار نفر بیمه شده فعال داریم یعنی بیمه شده‌ای که  در این لحظه حق بیمه پرداخت کرده است و حدود 17 هزار نفر هم  بیمه شده داریم  یک بار حق بیمه پرداخت کردند اما الزاما حق بیمه خود را مستمر پرداخت  نمی‌کند.

اخوان بهبهانی ابراز داشت: خواهش من از  همکاران مطبوعاتی این است که ضمن معرفی این صندوق به واجدین شرایط ، آنها را از حق قانونی خود آگاه و تشویق به عضویت در این صندوق کرده تا بتوانیم خدمات مناسب را به این عزیزان ارائه دهیم.

معاون بیمه ای صندوق اجتماعی روستایی و عشایری کشور صبح امروز به همراه مدیر کل هماهنگی کارگزاری ها و امور استانهای این صندوق در نشستی با مسئولان این صندوق در استان بوشهر به بررسی موضوعات مختلف خدمات دهی به بیمه گزاران خود در استان بوشهر پرداختند.

عکس از :کورش امینی

آمادگی دولت برای حمایت از اعضاء صندوق بیمه شدگان روستایی / جلب مشارکت های حمایتی شرکت های مستقر در استان بوشهر در دستور کار است

آمادگی دولت برای حمایت از اعضاء صندوق بیمه شدگان روستایی / جلب مشارکت های حمایتی شرکت های مستقر در استان بوشهر در دستور کار است

:آمادگی دولت برای حمایت از اعضاء صندوق بیمه شدگان روستایی / جلب مشارکت های حمایتی شرکت های مستقر در استان بوشهر در دستور کار است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز