خبرگزاری کار ایران

ایلنا از بوشهر گزارش می‌دهد:

زیستگاه‌هایی که بلای جان آبزیان می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۶۵۷

زیستگاه مصنوعی می‌تواند به بقای تداوم حیاط آبزیان مختلف دریایی کمک کند، اما متاسفانه بعضی از افراد برای ساخت این آشیانه های آبزیان دریایی به دلایل مختلف از جمله مقرون به صرفه و مقاوم بودن و در دسترس بودن لاستیک خودرو های فرسوده و یا بشکه‌های مواد نفتی ، از این وسایل استفاده می‌کنند که این کار زمینه‌های ورود ترکیبات سمی و فلزات سنگین به دریا را ایجاد می نماید.

این روزها شاهد استفاده مداوم زیستگاه‌های مصنوعی توسط افراد مختلف در دریا با استفاده از مصالح مختلف هستیم که باعث به خطر افتادن ادامه حیاط آبزیان دریایی شده و اعتراض فعالان محیط زیستی شهرستان گناوه را در پی داشته است.

این افراد بارها در تماس های خود خواستار برخورد با افرادی که به صورت تعمدی نسبت به انجام این کار مبادرت ورزیده و همچنین آموزش صیادانی که از خطرات احتمالی این کارآگاه نیستند توسط سازمان‌های متولی شده‌اند.

آلاینده‌ها و فلزات سنگین پس از ورود به اکوسیستم های آبی، در بافت و اندام‌های آبزیان ورود کرده و سرانجام وارد زنجیره غذایی افراد می‌شوند که باعث به وجود آمدن بیماری‌های متعددی در بدن انسان‌ها می‌شوند.

زیستگاه‌هایی که بلای جان آبزیان می‌شوند

رئیس اداره محیط زیست گناوه :

ساخت زیستگاه مصنوعی آبزیان باید با مجوز محیط زیست باشد

رئیس اداره محیط زیست شهرستان گناوه هم با اشاره به پیامدهای زیست محیطی زیست‌گا‌ه‌های مصنوعی فاقد مجوز به خبرنگار ایلنا گفت: ساخت هرگونه زیستگاه مصنوعی برای آبزیان دریایی در این شهرستان می‌بایست با نظارت و تائید اداره محیط زیست باشد.

کامبیز عبدالهی افزود: ساخت زیستگاه مصنوعی یک روش متداول برای ایجاد محل زیست و افزایش میزان تولید و صید آبزیان مختلف است که در همه کشورهای دنیا هم انجام می‌شود و از نظر سازمان محیط زیست هم اگر این کار به صورت اصولی و مطابق با دستورالعمل های لازم انجام شود یک کار موفقیت آمیز بوده که باعث افزایش تنوع زیستی می‌شود.

وی اضافه کرد: این کار از نظر شیلاتی هم باعث ایجاد زیستگاه و افزایش تولیدات دریایی و افزایش ماهی و صید آن توسط صیادان می‌شود.

رئیس محیط زیست گناوه افزود: انجام فرآیند ساخت زیستگاه مصنوعی آبزیان باید از نطر مکانی و جنس و مصالح ساختنی مورد تائید سازمان‌های زیربط باشد تا از ایجاد اثرات منفی جلوگیری بعمل آید. 

وی اضافه کرد: اشخاص و سازمان‌های متولی متقاضی ساخت زیستگاه‌های مصنوعی می‌بایست درخواست خود را به صورت مکتوب به این اداره ارسال نموده و پس از بررسی نحوه عملکرد و مصالح مصرفی توسط کارشناسان این امور ، در صورت رعایت دستورالعمل های لازم مجوز ساخت صیدگاه صادر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز