خبرگزاری کار ایران

در آئینی انجام شد؛

رونمایی از اثر دو نویسنده بوشهری

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۰۸۲

در آئینی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالان و صاحبنظران حوزه کتاب از اثر مشترک اشرف سلطانی نیا و میترا خواجه ئیان رونمایی شد.

به گزارش ایلنا از بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین گفت: در سال جاری تاکنون 50 عنوان کتاب رونمایی شده و امیدواریم تا پایان سال از کتاب های بیشتری رونمایی شود.

فاطمه کرمپور با تشکر از همت نویسندگان در چاپ کتاب در این شرایط سخت، عنوان کرد: هویت ما ریشه در فرهنگ اصیل و غنی ما دارد و یکی از ارگان انتقال فرهنگ در جامعه، زبان و گویش مردمان آن خطه است.

وی افزود: ضرورت دارد که برای حفظ و ضبط فرهنگ غنی مردم جنوب تلاش های بسیاری انجام شود که یکی از کارهای مهم در حفظ آن، پژوهش هایی است که در این حوزه انجام می شود.

کرمپور با اشاره به محتوی این اثر که در مورد افسانه های دیرباز استان بوشهر است، تصریح کرد: این اثر فتح بابی است برای کارهای بعدی ناشران در استان بوشهر تا با توجه به افسانه‌ها و اسطوره های زیادی که در استان بوشهر داریم بیشتر در این زمینه کار کرده و آثار خوبی تولید کنیم.

وی گفت: فرهنگ دوستان و ناشران ما باید در این حوزه و در راستای ضبط و نقد این گونه آثار اهتمام ویژه ای داشته باشند تا جوانان و نوجوانان این استان را هرچه بیشتر با این فرهنگ آشنا کنیم.

فاطمه کرمپور در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و کوشش نویسندگان این کتاب، خاطرنشان کرد: از همه همکاران و دوستانی که در این حوزه و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و آشنایی بیشتر جامعه با فرهنگ غنی و اصیل بوشهری فعالیت دارند، سپاسگزارم.

در ادامه اشرف سلطانی و میترا خواجه ئیان ناشران کتاب  "زبان دراماتیک در گذر افسانه" به معرفی اثر خود پرداخته و چند کلامی در خصوص محتوی و موضوع الهام  گرفته برای تدوین کتاب صحبت کرده و عنوان کردند: افسانه های کهن که سینه به سینه ادبیات غنی، عقاید و مختصات نسل های پیشین را در اختیار بازماندگان قرار داده با بر جای گذاشتان ردپای عمیق از خود در عرصه نمایش، تصویر گویایی از اندیشه ها، آرزو ها و آمال رفتگان را ترسیم نموده است.

میترا خواجه ئیان تصریح کرد: افسانه های بومی جنوب کشور و خصوصا استان بوشهر این ویژگی ها را دارا بوده که در این کتاب، با استناد به افسانه‌ی محلی "ننه ماهی" و "سبز علی قبا" دو عنصر "روایت" و "گفتگو" به عنوان ابزار بیانی مشترک میان افسانه و نمایش مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته است.

گفتنی است در پایان این مراسم طی آیینی از کتاب "زبان دراماتیک در گذر افسانه" رونمایی شد و با اهدائ لوح تقدیر از سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر از ناشران این اثر ارزشمند تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز