خبرگزاری کار ایران

ایلنا از بوشهر گزارش می دهد :

صنعت حصیر بافی آبپخش نیازمند حمایت وِیژه دولتمردان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۴۴۳

صنایع دستی حصیر بافی هنر مردان و زنان سرزمین نخل و خرماست که به عنوان یکی از ظرفیت های بزرگ اقتصادی استان بوشهر بویژه شهر آبپخش نیاز به حمایت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوشهر برگ درخت خرما که در زبان محلی به آن«پیش» می گویند در ساخت وسایل حصیری از جمله زنبیل، ناندان، تویزه، بل، زیرانداز، سفره، بادبزن، جارو، سبد و کلاه استفاده فراوان دارد.

شهر آبپخش دارای بیشترین تعداد درخت نخل در استان بوشهر می باشد و بسیاری از کسب و کارهای این شهر به وجود این درخت ها بستگی دارد .صنعت حصیر بافی هم به دلیل علاقه مردم منطقه به نخل، و وفور مواد اولیه و دسترسی آسان و رایگان به آن می تواند ظرفیت اقتصادی و درآمدزایی مناسبی برای این منطقه باشد که نیاز به حمایت دولت و ورود سرمایه داران بخش خصوصی دارد.

صنعت حصیر بافی آبپخش نیازمند حمایت وِیژه دولتمردان

نیازمند حمایت دولت هستیم

صدیقه شادکام مسئول یکی از کارگاه های خانگی حصیر بافی شهر آبپخش در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب می گوید : مدت ٣٠ سال است که در این حرفه مشغول به فعالیت هستم و از سه سال پیش تا کنون نیز  با تاسیس یک کارگاه خانوادگی فعالیت خود را گسترده تر نموده به نحوی که در حال حاضر  16 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کنار بنده در این کارگاه خانگی مشغول به کار می باشند .

او از ایجاد تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر روند تداوم فعالیت کارگاه خود گفته و می افزاید : در شرایط فعلی متاسفانه به‌رغم انتظاراتی که از دولت می رود حمایت های لازم از ما صورت نگرفته است واین موضوع نگرانی ما را برای تداوم روند فعالیت این کارگاه در پی داشته است ، که قطعاً در این صورت چندین خانواده از نظر اقتصادی متضرر خواهند شد .

خانم شادکام با اشاره به افزایش میزان استقبال مردم از صنایع حصیری در سالهای اخیر می افزاید : خوشبختانه با توجه به این موضوع ، توانسته ایم تولیدات خود را به دیگر استانها نیز ارسال نموده و حتی محصولات ما از طریق خریداران به خارج از کشور  نیز ارسال شده است که  این جای امیدواری بسیاری ، برای تداوم فعالیت این صنعت بومی و سنتی در استان بوشهر می باشد.

او در پایان با تشکر از حمایت های صورت گرفته جهت راه اندازی این کارگاه خانگی می افزاید : در طی سالیان اخیر میراث فرهنگی و گردگشری جهت آغاز فعالیت این کارگاه خانگی  تسهیلات مناسبی را در اختیار ما قرار داده است و امیدواریم که در جهت ایجاد اشتغال پایدار و توسعه کارآفرینی در سطح استان این حمایت ها از همه تولیدکنندگان تداوم داشته باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز