خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان مطرح کرد:

آخر هفته بارانی در استان بوشهر/ دمای هوا کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۴۰۲

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با پیش‌بینی آخر هفته بارانی در استان گفت: از امروز - سه شنبه ۴ آذرماه- دمای هوا در استان بوشهر کاهش می‌یابد.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بوشهر  اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در برخی نقاط عمدتاً مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر تا اواخر وقت امروز است.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر  اضافه کرد: طی این مدت وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد پیش بینی می‌شود.

او خاطرنشان کرد: با خروج تدریجی سامانه بارشی، وزش بادهای شمال غربی از شمال استان آغاز شده و با تداوم وزش آن تا امروز  سه شنبه ضمن کاهش دمای هوا، دریا نیز متلاطم خواهد بود.

مساعدی  بیان کرد از روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب و جنوب غرب کشور و شروع موج جدیدی از ناپایداری‌های جوی و دریایی، به تناوب طی روزهای پنج شنبه تا اواسط روز دوشنبه بر روی دریا و در سطح استان عمدتاً قسمت‌های شمالی و مرکزی و در برخی ساعات مناطق جنوبی استان بارش باران، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و گاهی تندبادهای لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: وقوع ناپایداری‌های جوی و دریایی در روزهای شنبه و یکشنبه از شدت بیشتری برخوردار است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: در پی وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای، افزایش ارتفاع موج دریا مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر  بیان کرد: با فعالیت این سامانه شاهد آب‌گرفتگی معابر عمومی و مسیل‌ها در برخی مناطق، جاری شدن روان‌آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه و ریزش تگرگ و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی باشیم.

مساعدی تصریح کرد: توصیه می‌شود با توجه به احتمال بارش تگرگ و بارش‌های رگباری در مناطق مستعد، اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی انجام شود.

او خواستار اجتناب از صعود به ارتفاعات، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، مراقبت از محصولات کشاورزی شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز