خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد در پاسخ به ایلنا :

قیمت‌ها تا پایان سال ثابت می‌ماند/ درباره واگذاری خودروسازان به جمع‌بندی نرسیده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۸۹۲

وزیر اقتصاد اظهار داشت: کاهش تورم نسبت به سال گذشته و ثبات قیمت‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه علیرغم برنامه‌ها و وعده‌های داده شده درباره کاهش تورم شاهد آن هستیم که نرخ تورم در روند کاهش درجا می‌زند و کاهشی در نرخ تورم دیده نمی‌شود در حالی پیش‌بینی می‌کردند که در این ماه‌ها روند کاهش تورم محسوس باشد، اظهار داشت: اتفاق قابل توجهی که رخ داده این است که با توجه به هدف‌گذاری‌هایی که انجام شده بود که هم نقدینگی کنترل شود تا سرعت و شتاب افزایش قیمت‌ها کاهش پیدا کند و هم ناترازی در بودجه و در شبکه بانکی کنترل شود ، مجموع این اقدامات منجر به کنترل تورم شود. این دو اقدام تقریبا مطابق هدف انجام شده است.

وی ادامه داد: هم در موضوع نقدینگی و هم شبکه بانکی این اهداف طبق آنچه که پیش بینی شده در حال انجام است بنابراین چشم انداز این است که تاپایان سال بتوانیم ثبات تورمی را حفظ کنیم.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی براینکه هدف ثبات همین نرخ فعلی تورم است با تحقق وعده کاهش نرخ تورم، گفت: کاهش تورم نسبت به سال گذشته و ثبات قیمت‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

خاندوزی همچنین درباره واگذاری خودروسازی‌ها به بخش خصوصی گفت: هنوز با وزارت صمت در این باره به جمع‌بندی دقیق نرسیده‌ایم و پس از حضور آقای علی آبادی در وزارت صمت قرار بر این بود که در برنامه قبلی اصلاحاتی انجام شود و امیدواریم برنامه قبلی با نظر آقای علی‌ آبادی اصلاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز