خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی خطوط کشتیرانی میان ایران و شمال آفریقا

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۳۴۲

رئیس سازمان توسعه تجارت از راه اندازی خطوط کشتیرانی میان ایران و شمال آفریقا خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی نقل و انتقال پول با دیگر کشورها گفت: در روش‌های پولی و بانکی و شبه سوئیفت اتفاقات خوبی روی داده است و با نزدیک به ۱۰ کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارزهای ملی انجام می‌دهیم اما به دلیل محرمانگی درباره آنها تبلیغات نمی‌کنیم.

ضیغمی در ادامه گفت: با دستور رئیس جمهور مشوق‌های صادراتی به تجار پرداخت خواهد شد و از طرفی خطوط مستقیم دریایی و هوایی با کشورهای هدف راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در این نمایشگاه ایران توانمندی‌های صادراتی خود را در حوزه‌های مختلفی از جمله فولاد، خدمات، فنی مهندسی، ساختمان، پتروشیمی، ماشین‌آلات، صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، دانش‌بنیان و … در معرض دید بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار می‌دهد.

او بیان کرد: ما به شرق و شمال آفریقا خط منظم کشتیرانی راه‌اندازی کردیم و با دستور رئیس جمهوری در سفر به الجزایر موضوع کشتیرانی به غرب آفریقا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

ضیغمی گفت: کشورهای دیگری که با ایران در حوزه‌های نفت همکاری می‌کنند، ظرفیت‌های دیگر ایران را نمی‌دانند و حتی بسیاری از کشورهای دوست و همسایه نیز به ظرفیت‌های صادراتی ایران آگاه نیستند که امیدواریم این نمایشگاه زمینه را برای شناخت ظرفیت‌های صادراتی ایران در بخش‌های دیگری به غیر پتروشیمی، نفت و فولاد بشناساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز