خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پلمپ کافی‌شاپ‌ها خارج از اراده اتحادیه است/ یک کیلو بستنی؛ 170 هزار تومان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۴۴۲

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ تهران اظهار کرد:صنف آبمیوه و بستنی‌فروشان با تغییرات قیمت میوه آسیب‌ می‌بیند چراکه حداقل قیمت‌هایی که در تابلو این واحدهای صنفی درج می‌شود باید یک تا 2 ماه ثابت بماند این در حالیست که قیمت میوه در بازار روزانه بالا یا پایین می‌رود.

محسن مبرا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به اعلام نرخ جدید بستنی در فروردین 1402، گفت: مواد اولیه از جمله شکر، مغز پسته، زعفران و شیر بعد از فروردین افزایش قیمت را تجربه کردند؛ اما بنا به گزارش‌هایی که به اتحادیه ‌رسیده است واحدهای صنفی به نرخ ابتدای سال متعهد هستند چراکه هم اکنون اوج کار آنهاست و تلاش دارند که مشتریان خود را حفظ کنند.

به گفته این فعال صنفی؛ قیمت‌گذاری در واحدهای صنفی عرضه آب‌میوه، بستنی و کافی‌شاپ نیازمند تایید تنظیم بازار نیست چراکه این صنف جزو گروه سوم خدمات است و اعضا می‌توانند نرخ را متناسب و بر پایه هزینه‌های جانبی، اجاره بها و قیمت تمام شده و .... تعیین کنند از این‌رو قیمت‌ها در مناطق مختلف تهران متفاوت است و کسی که در بازار فعالیت دارد با قیمت مناسب بستنی و آبمیوه را می‌فروشد که مشتری بیشتری داشته باشد اما در شمیرانات به دلیل شرایط مالی مشتریان نرخ‌ها بالاتر تعیین می‌شود.

وی با اشاره تغییرات روزانه قیمت میوه، گفت: صنف آبمیوه و بستنی‌فروشان با تغییرات قیمت میوه آسیب‌ می‌بیند چراکه حداقل قیمت‌هایی که در تابلو این واحدهای صنفی درج می‌شود باید حداقل یک تا 2 ماه ثابت بماند این در حالیست که قیمت میوه در بازار روزانه بالا یا پایین می‌رود.

مبرا با بیان اینکه اتحادیه نتوانسته است شکر دولتی  برای اعضا تهیه و توزیع کند، اضافه کرد: درخواست شکر با نرخ دولتی را تنظیم و ارائه کردیم اما از آنجایی‌که اتحادیه ما تعاونی ندارد نتوانستم موفق به دریافت شکر دولتی شویم و همواره در فصل گرما قیمت شکر افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ با اشاره به قیمت بستنی در بازار، افزود: بستنی سنتی زعفرانی ویژه خامه‌ و پسته‌دار کیلویی 170 هزار تومان و قیمت بستنی میوه‌ای ویژه نیز با همین قیمت یعنی کیلویی 170 هزار تومان بفروش می‌رسد این در حالیست که قیمت مغز پسته بعد از فرورین به بالای  یک میلیون تومان رسید و شیر خام نیز کیلویی 15 هزار تومان شد.

وی تورم را عامل اصلی کاهش فروش بستنی معرفی کرد و افزود: سال گذشته میزان فروش برای خرید بستنی حدود 20 درصد کاهش پیدا کرد و امیدواریم که امسال این کاهش مصرف تکرار نشود.

مبرا با بیان اینکه افزایش نرخ دلار در قیمت محصولات وارداتی از جمله قهوه تاثیر گذاشته است؟ افزود: واردات قهوه با دلار آزاد صورت می‌گیرد و این موضوع قیمت واردات قهوه را بالا برده است؛ همچنین نوع خدمات، پذیرایی، مکان، دکور داخلی، ظروف داخل کافه در قیمت ارائه خدمات موثر است.

این فعال صنفی در پاسخ به این پرسش که آیا برای پلمپ کافه‌ها که این روزها خبرهای آن زیاد منتشر می‌شود از اتحادیه نیز نظرخواهی می‌شود؟ گفت: اتحادیه وارد این موضوعات نمی‌شود و این پلمپ‌ها از اراده ما خارج و در حوزه اختیارات ما نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز