خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری البرز:

چرخه واگذاری غرفه‌های میادین میوه و تره بار اصلاح شود/ تشکیل پرونده های سنگین‌ گران فروشی برای اصناف متخلف

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۷۲۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: در شرایط سخت اقتصادی که شاهد تحریم و بیماری کرونا هستیم و مردم با مسائل و مشکلات متعددی مواجه شده اند، ضرورت دارد نسبت به عرضه و تامین کالاهای مورد نیاز مردم در غرفه های میوه و تره بار با هدف ذاتی این مجموعه اقدام شود.

به گزارش ایلنا، جهانگیر شاهمرادی ضمن تاکید  بر اصلاح چرخه واگذاری غرفه های میدان میوه و تره بار در سومین جلسه تنظیم بازار که ظرف هفته جاری در خصوص بررسی و تعیین قمیت ها در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه وجودی فعالیت سازمان میادین کمک به اقشار آسیب پذیر در راستای عرضه محصولات کشاورزی و کالاهای  مورد نیاز مردم بر اساس نرخ های دولتی است اما متاسفانه اکنون چنین موضوعی در عمل صدق نمی‌کند.

وی افزود: باید سیستم واگذاری غرفه ها اصلاح شود چراکه این روند با چرخه نامناسبی دنبال می شود و در شرایط سخت اقتصادی فعلی که هم شاهد تحریم و بیماری کرونا هستیم و مردم با مسائل و مشکلات متعددی مواجه شده اند، ضرورت دارد نسبت به عرضه و تامین کالاهای مورد نیاز مردم در غرفه های میوه و تره بار با هدف ذاتی این مجموعه اقدام شود.

این مسئول با اشاره به اینکه سازمان تعاونی روستایی استان بر اساس مصوبه جلسه گذشته آمادگی لازم به منظور تامین و عرضه کالاهای مورد نیاز مردم را دارد، خاطر نشان کرد: در این راستا از شهرداری کرج انتظار می رود با نظارت دقیق بر نحوه عملکرد سازمان میادین یاریگر مسئولان در شرایط حساس اقتصادی باشند.

شاهمرادی در ادامه سخنان خود از عرضه گسترده مرغ با کیفیت منجمد در سطح استان خبر داد و تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار با هدف کاهش قیمت مرغ گرم، توزیع گسترده مرغ باکیفیت منجمد از طریق واحدهای صنفی خرده فروشی با قیمت 13 هزار و 500 تومان و ماشین های سیار با قیمت 13 هزار تومان آغاز شد و تاکنون 6 تن مرغ از سوی مباشرین و 30 تن از سوی اصناف در سطح واحدهای صنفی استان توزیع شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز همچنین قیمت شکر را بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار 8 هزار و 200 تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به ذخایر کافی شکر در انبارهای استان هرگونه گران فروشی در این زمینه تخلف محرز شناخته شده و پرونده های سنگینی برای اصناف متخلف تشکیل خواهد شد در این زمینه فرمانداران شهرستان های استان باید با نظارت دقیق بر بازار راه هرگونه تخلفی را سد کنند.

وی یادآور شد: گزارش هایی مبنی بر تخلف برخی واحدهای نانوایی استان در عرضه خارج از شبکه داشته ایم که به شدت با این افراد برخورد شده و سهمیه آنان قطع خواهد شد.

به گفته شاهمرادی بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ گرم، 15 هزار و 750 تومان اعلام شد که امید می رود با توزیع مرغ منجمد شاهد کاهش قیمت مرغ در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز