خبرگزاری کار ایران

خیاط زاده مطرح کرد:

روزانه ۳۰ درصد از تعداد نمونه‌های کرونایی مثبت اعلام می‌شود/ تعداد بستری‌ها با شیب ملایم در حال افزایش است

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۹۱۶

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ابراز تاسف از اینکه روزانه ۳۰ درصد از تعداد نمونه‌ها مثبت اعلام می‌شود، گفت: یک سوم موارد نمونه‌گیری شده در استان کویید ۱۹ مثبت اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیمین خیاط‌زاده، رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: دو هفته پیش وضعیت هشدار برای کرونا در استان اعلام کردیم که متاسفانه در حال حاضر به وضعیت قرمز رسیده‌ایم.

وی با ابراز تاسف از اینکه روزانه ۳۰ درصد از تعداد نمونه‌ها مثبت اعلام می‌شود، گفت: یک سوم موارد نمونه‌گیری کرونا در استان مثبت اعلام می‌شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه البته تعداد موارد فوتی هنوز بالا نیست و تعداد موارد ابتلا مرگ در استان ۴ درصد است، گفت:  متاسفانه اخیرا تعداد افرادی که با سن پایین فوت کرده هم مشاهده می‌شود و همچنین تعداد بستری‌ها با شیب ملایم در حال افزایش  است.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا تعداد بستریان در بخش ویژه و متصل به دستگاه مکانیکی کاهش یافته بود ولی الان در حال افزایش است.

وی از مردم خواست تا با همکاری وضعیت فعلی را به زرد رساند.

وی ادامه داد: امید است با همکاری و همراهی مردم بتوان هم فریضه دینی به جا بیاوریم و هم مراقب خود باشیم.  

 وی تاکید داشت: قطعا افراد دارای بیماری  زمینه‌ای در خانه بمانند و افرادی که از نظر اقتصادی باید بیرون باشند با رعایت مفاد بهداشتی کارشان را انجام دهند.

خیاط‌زاده گفت: هنوز اجرای مراسم بزرگ باعث افزایش کرونا خواهد شد به طوریکه یک مراسم عروسی و ختم باعث افزایش زنجیره‌ای مبتلایان می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز