خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی گیلان مطرح کرد:

آمادگی اورژانس گیلان برای مقابله با کرونا / انجام هزار و 104 مورد ماموریت پیش بیمارستانی امدادگران

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۸۴۷

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: 62 پایگاه اورژانس گیلان برای مقابله با کرونا در آماده باش کامل هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: 62 پایگاه اورژانس گیلان به تجهیزات خاص و مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا مجهز شدند.

پیمان اسدی با اشاره به اقدامات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان از ابتدای اسفند تاکنون افزود: به آمبولانس های خصوصی نیز در خصوص نحوه برخورد با بیماران مشکوک آموزش های لازم داده شده است.

وی گفت : 2 دستگاه آمبولانس برای انتقال بیماران با علائم مشکوک به ویروس کرونا به بیمارستان ها رشت در نظر گرفته شده و همچنین از آمبولانس های دوم پایگاه های شهرستان هایی که مجهز به کد دوم هستند نیز بصورت اختصاصی برای اعزام بیماران با علائم آنفلوآنزا به مراکز درمانی استفاده می شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان از انجام هزار و 104 مورد ماموریت پیش بیمارستانی امدادگران پایگاه های اورژانس استان خبر داد و افزود: دستورالعمل های لازم برای مقابله با کرونا به پایگاه های اورژانس استان ارسال شده است.

 پیمان اسدی افزود : فعال‌سازی EOC و  آماده باش 24 ساعته MCMC برای  مدیریت اعزام های همه بیماران در استان ، گزارش آنلاین موارد مشکوک به EOC وزارت بهداشت و درمان ، برگزاری جلسات قرارگاه بحران برای راهکارهای مقابله با بیماری کرونا و ارسال بر خط اطلاعات بیماران مشکوک به ویروس کرونا به EOC  وزارت بهداشت و درمان  از دیگر اقدامات انجام یافته در این مدت است.

وی از مردم خواست ، چنانچه دچار تب بالا ، مشکل تنفسی و سرفه‌های شدید شدند با اورژانس 115 تماس بگیرند و از برقراری تماس‌های غیر ضروری جدا بپرهیزند زیرا ممکن است بیماری پشت خطوط اورژانس منتظر برقراری تماس است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان همچنین از مردم درخواست کرد : به شایعات منتشره در فضای مجازی توجه نکنند و اطلاعات خود را از وزارت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی دریافت کنند تا بتوانند بدون ترس و اضطراب و با رعایت نکات بهداشتی، خود و عزیزانشان را در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز