خبرگزاری کار ایران

در میز ملی توسعه صادرات نساجی مطرح شد:

25 درصد اشتغال استان اصفهان توسط صنعت نساجی تامین می شود/ ایجاد ۱۲۰ هزار شغل با تاسیس شهرک دوخت در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۷۸۶

رئیس انجمن نساجی استان اصفهان گفت: ایجاد شهرک دوخت تصویب و جانمایی آن انجام شده که با احداث آن ۱۲۰ هزار اشتغال ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، میز ملی توسعه صادرات نساجی این بار در نمایشگاه مداکس و صنعت نساجی اصفهان به تحلیل و بررسی مسایل و مشکلات پیش روی صنعت نساجی در ایران پرداخت.

این میز ملی که 30 شهریور با حضور رضا رحمانی وزیر صمت کار خود را به صورت رسمی در اصفهان شروع کرد با هدف ایجاد تسهیلات برای فعالان حوزه نساجی و رونق این بخش از صنعت که تاثیر بسیار زیادی در بخش اقتصاد کشور دارد راه اندازی شد.

معضلات صنعت نساجی صنعتمردان همچنین فعالان عرصه نساجی را برآن داشت تا در حاشیه نمایشگاه مداکس و نساجی به بررسی چالشها و فرصتهای پیش روی این صنعت با حضور جمعی از فعالان این حوزه همچنین تعدادی از مدیران کشوری و استانی بپردازند.

 رئیس انجمن نساجی استان اصفهان در این نشست با اشاره به تعداد واجد نساجی در استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۹ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰واحد نساجی است.

حبیب الله شاه کرمی تصریح کرد: مجموعا ۱۱۷ هزار نفر دراین شغل در اصفهان اشتغالزایی شده اند۲۴ درصد از صنایع استان نساجی هستند و ۵۳ هزار اشتغال رسمی ثبت شده در سازمان صمت داریم که تعداد ۶ هزار واحد بافندگی با ۲۴ هزار شاغل وجود دارد.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی نساجی استان  عنوان کرد: مجموعه‌ نساجی ۲۵ درصد از اشتغال استان را به خود اختصاص می‌دهد و ۷۵ درصد از فرش ماشینی کشور، ۶۰ درصد پارچه‌ چاپی، ۵۰ درصد الیاف، ۶۰ درصد نخ پنبه‌ای، و ۹۰ درصد روسری و باند و گاز کشور از این طریق تولید می شود.

وی یادآور شد: با جلساتی که با استانداردی داشتیم ایجاد شهرک دوخت تصویب و جانمایی آن انجام شده و باتوجه به اینکه اکثر دوزندگان بانوان هستند، جایی تعبیه شده که بتوانند به راحتی به آن تردد داشته باشند که با احداث آن ۱۲۰ هزار اشتغال ایجاد خواهد شد.

شاه کرمی خاطر نشان کرد: همچنین در جلسه ای که با وزیر برگزار شد مقرر شد مواد اولیه پتروشیمی را با قیمت مصوب در اختیار صنایع نساجی قرار گیرد؛ بعد از کاهش سطح کشت پنبه مشکلاتی مواجه بودیم و از وزیر کشاورزی درخواست دادیم که به کشاورزان یارانه بدهند تا رغبت به کاشت این محصول داشته باشند.

وی ادامه داد: صنعت نساجی استان در حال رونق است و  این بازار ۳۰ میلیارد دلاری ایران یک بازار جذاب است و مصرف پوشاک ما از آمریکا تنها ۵ درصد کمتر است.

خبرنگار: داوود شیخ جبلی

 

 

انتهای پیام/
داوود شیخ جبلی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز