خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان:

برای مقابله با ملخ‌ها با کمبود اعتبارات مواجه هستیم/ افزایش سه برابری هجوم ملخ‌ها به جنوب کرمان

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۰۲۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: دسته‌ اول ملخ‌ها تا چند روز دیگر از سمت پاکستان وارد خاک ایران و منطقه جازموریان در جنوب استان کرمان می‌شوند.

به گزارش ایلنا، سعید برخوری با اعلام این خبر افزود: اگر برای مقابله با ملخ‌ها اعتبارات و امکانات لازم اختصاص پیدا نکند، کشاورزی این منطقه خسارت زیادی خواهد دید.
 
برخوری با بیان اینکه ملخی که تا چند روز دیگر وارد کشور می‌شود به‌ دلیل شرایط آب و هوایی فعلا تخم‌ریزی ندارد، گفت: این زمان فرصت مناسبی است تا بتوانیم ملخ‌ها را از بین ببریم.
 
وی افزود: این نوع ملخ، پروازی بوده و سمپاشی آن بسیار سخت است و باید شبها و یا صبح زود در حال استراحت این حشره را نابود کرد.
 
برخوری به گزارش سازمان فائو در زمینه افزایش هجوم ملخ‌ها اشاره کرد و گفت: طبق پیش بینی‌ها، امسال  شاهد افزایش سه برابری هجوم ملخ‌ها به منطقه جنوب کرمان خواهیم بود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با تاکید بر اینکه برای مبارزه با ملخ‌ها با کمبود اعتبارات مواجه هستیم افزود: با وجود اینکه سال گذشته برای مقابله با ملخ‌ها تلاش زیادی شد و اثرگذار هم بود، امسال اعتبارات هزینه‌ای ما کاهش پیدا کرده است.
 
وی با بیان اینکه رفتار ملخ را می‌شناسیم و با برگزاری جلسات کارشناسی برای مقابله با این حشرات کار علمی و کارشناسی شده است، افزود: در سال جاری هشدار وقوع بحران وجود دارد و ما از اکنون هشدار می‌دهیم که باید اعتبار تخصیص و امکانات لازم فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز