خبرگزاری کار ایران

اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات استان قزوین معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۶۸۰

معرفی اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات استان قزوین روز شنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری،محمد قاسمی دادستان قزوین و جمعی از قضات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رئیس کل دادگستری استان قزوین در این مراسم با اشاره به اینکه برای رسیدگی به برخی جرائم مطبوعات لازم است اعضای هیات منصفه از بدنه خود جامعه تعیین شود، گفت: انتخاب اعضای هیات منصفه از صنوف مختلف است و این امر بیانگر توجه قانونگذار به رعایت انصاف و اعتدال در جامعه، کمک به قضاوت در خصوص برخی مطالبات مردمی و اعتبار بخشیدن و کمک خواهی از وجدان عمومی است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه مطبوعات زبان گویای جامعه است و نباید با آن سخت گیرانه و تنگ نظرانه برخورد کرد، افزود: مقام قضائی در رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی جرم را صرفا به لحاظ قانونی مورد بررسی قرار می‌دهد اما حضور هیات منصفه در کنار قاضی توجه به حواشی، آسیب‌ها و تبعات اجتماعی را در خصوص سه ضلع یک پرونده شامل شاکی، متهم و جامعه کاهش خواهد داد.

قدرتی افزود: خوشبختانه در استان به دلیل اینکه اصحاب رسانه فهیم مشغول فعالیت هستند، میزان پرونده‌ها در این حوزه بسیار اندک است.

به گفته قدرتی، در حال حاضر با توجه به اینکه سیاست دستگاه قضائی گسترش فرهنگ صلح و سازش است، در نظر داریم تا در خصوص رسیدگی به جرائم مطبوعاتی نیز شعبه ویژه ای را در شورای حل اختلاف استان راه اندازی کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز