خبرگزاری کار ایران

بهره مندی یک هزار و 742 نفر از آموزش های فنی و حرفه ای در زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۴۶۳

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، با اشاره به حمایت کمیته امداد از کارآفرینان مددجو یان با هدف توانمندسازی افراد تحت پوشش، گفت: در همین راستا یک هزار و 742 نفر از آموزش های فنی و حرفه ای کمیته امداد استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،  روح الله صالحی، امروز با اعلام این خبر، گفت: استقلال اقتصادی و درآمدزایی با حمایت‌های لازم برای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از مهمترین برنامه کاری کمیته امداد استان است.

مدیرکل کمیته امداد استان، ادامه داد: کارآفرینی مهمترین اولویت کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش است و در تمامی برنامه‌ها و طرح‌های اشتغالزایی این نهاد حمایتی کارافرینی و اشتغالزایی دنبال می‌شود.

صالحی، افزود: در این خصوص اقدامات مناسبی از قبیل معرفی مددجویان تحت حمایت به کارفرمایان و پرداخت تسهیلات به منظور بکارگیری مددجویان و یا پرداخت حق بیمه سهم کارفرما انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان، تصریح کرد: همچنین هر ساله تعدادی از مددجویان تحت حمایت در کلاس‌های کارآفرینی شرکت می کنند و آموزش های مرتبط با کارآفرینی به آنها داده می شود که خروجی این اقدامات منجر به اشتغالزایی و کسب درآمد برای مددجویان می شود.

وی، با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و 742 نفر از آموزش های فنی و حرفه ای کمیته امداد استفاده کردند، افزود: همچنین کلاس‌های آموزشی در حوزه بازاریابی ویژه مجریان طرح‌های اشتغال در استان برگزار می شود.

صالحی، افزود: طرح‌های اشتغالزایی برای مددجویان در زمینه های مختلف، خدمات، صنایع دستی، دامپروری، کشاورزی و حمل و نقل اجرا شده است، این طرح‌ها براساس شرایط محیطی متقاضیان، علاقه مندی، استعداد و تخصص فنی با اولویت خانوارهای تحت حمایت و فرزندان مددجو اجرا می شود.

مدیرکل کمیته امداداستان، همچنین از فعالیت راهبران شغلی خبر داد و گفت: هدف از این کار، ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌های تخصصی، دسترسی به بازار فروش، خرید تضمینی محصولات و بالا بردن راندمان کاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان، تاکید کرد: هدف مهم کمیته امداد توانمندسازی نیازمندان و مددجویان تحت پوشش از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی و فراهم کردن بسترهای درآمدزایی برای آنها است در همین راستا تلاش می شود زمینه توانمندسازی و استقلال اقتصادی و معیشتی جامعه هدف مهیا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز