خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته فناوری اطلاعات استانداری:

دو مانور آمادگی برای انتخابات الکترونیک در قزوین برگزار شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۷۰۶

رئیس کمیته فناوری اطلاعات استانداری قزوین گفت: در راستای آزمون و تست زیرساخت‌های ارتباطی و آمادگی منابع انسانی برای انتخابات پیش رو، دو مانور شبیه سازی روز اخذ رای برگزار شده است.

به گزارش ایلنا، یاور عابدی با اشاره به الکترونیکی شدن انتخابات گفت: این دوره انتخابات به صورت نیمه مکانیزه برگزار می‌شود و  از ۲۶ فرآیند انتخابات، ۲۵ فرآیند به صورت الکترونیک و فقط یک فرآیند اخذ رای و شمارش آرا به صورت دستی انجام خواهد شد.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری قزوین افزود: تاکنون کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان ۱۳ جلسه تشکیل داده که ۷ جلسه آن در استانداری و ۶ جلسه هر کدام در ۶ فرمانداری برگزار شده است و مسائل و مشکلات شهرستان‌ها با حضور مدیران مربوطه حوزه فناوری اطلاعات استان و مدیران شهرستان به صورت تفصیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این کمیته در سه ماه گذشته و با کمک ۴۷ اکیپ و بیش از ۱۰۰ نفر، پوشش آنتن دهی شعب اخذ رای را که شامل ۱۷۱۱ نقطه است به صورت میدانی و با دستگاه احراز هویت مورد تست و بررسی قرار داده‌ است.

این مسئول عنوان کرد: زیرساخت‌های ارتباطی استان و پوشش آنتن دهی شعبات اخذ رای از شرایط خیلی خوبی برخوردار هستند و استان آماده برگزاری انتخابات الکترونیکی است.

وی اظهار کرد: در راستای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به فیبر نوری متصل خواهند شد.

عابدی بیان کرد: دوره‌های آموزشی کاربران فناوری اطلاعات برای حضور در یک‌هزار و 96 شعبه اخذ رای در روز انتخابات به تعداد ۵ مدرس استانی، ۲۳ مدرس شهرستانی و بیش از 2 هزار کاربر اصلی و ذخیره در استان برگزار شده است.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری قزوین با اشاره به برگزاری مانورهای آمادگی برای کاربران گفت: مانور اول در ۱۲ بهمن ماه با ۵۴ دستگاه احراز هویت و با حضور ۱۰۶ نفر در ۱۴ نقطه و مانور دوم در ۲۴ بهمن با ۷۴ دستگاه احراز هویت و با حضور ۹۲ نفر در ۲۰ نقطه استان برگزار شد.

این مسئول در پایان به مسائل و تهدیدات سایبری اشاره کرد و افزود: مجموعه تدابیر و استانداردهای لازم امنیتی زیرساخت‌های ارتباطی و مراکز داده استانداری در نظر گرفته شده و همچنین مانورهای تاب آوری برق مراکز مخابراتی و زیرساخت انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز