خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

پیش بینی ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای تردد شهروندان در ایام چراغ برات

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۱۵۲

معاون اجرایی سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: رای ایام چراغ برات در مجموع ۳۵۰ دستگاه بوده که ۱۵۳ دستگاه برای بهشت رضا(ع) ۱۸۹ دستگاه برای خواجه ربیع و ۸ دستگاه برای بهشت رضوان است. این ناوگان به صورت ساعتی تزریق خواهند شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی شهسوار در نشست خبری فعالیت‌های شهرداری در ایام چراغ برات، اظهار کرد: خدمات سازمان اتوبوسرانی در ایام چراغ برات متفاوت با سال‌های گذشته است. از نظر تعداد ناوگان و سرفاصله زمانی، رفاه نسبی سفر را برای شهروندان پیش‌بینی کردیم.

وی بیان کرد: تعداد ناوگان در نظر گرفته شده برای ایام چراغ برات در مجموع ۳۵۰ دستگاه بوده که ۱۵۳ دستگاه برای بهشت رضا(ع) ۱۸۹ دستگاه برای خواجه ربیع و ۸ دستگاه برای بهشت رضوان است. این ناوگان به صورت ساعتی تزریق خواهند شد؛ زیرا باید سرویس‌دهی سطح شهر را با شرایط مناسبی ادامه دهیم. از یک ماه پیش برنامه‌ریزی کردیم فعالیت ۱۰۰ درصدی ناوگان را داشتیم که همکاران ما به صورت صددرصد آماده‌باش هستند.

شهسوار افزود: ناوگان امداد در طی مسیر مستقر خواهند شد تا در صورت خرابی، اتوبوس را از محل خارج کنیم و خودمان موجب ترافیک در محور نشویم. این ناوگان از ۷ صبح تا زمان امکان حضور شهروندان در آرامستان‌ها فعال خواهند بود و سرویس‌دهی تا آخرین مسافر ادامه خواهد داشت.

معاون اجرایی سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان اینکه پایانه‌های موقت پایانه انقلاب، دانشگاه فردوسی، مصلی، مفتح، فردوسی و خواجه‌ربیع است، عنوان کرد: سرویس‌دهی به بهشت رضا(ع) از پایانه‌های انقلاب، دانشگاه فردوسی، مصلی، مفتح، فردوسی و خواجه‌ربیع، به خواجه‌ربیع از پایانه‌های انقلاب، غدیر، شهید گمنام، مصلی، زکریا، آزادی، وکیل‌آباد و شارستان شهید شوشتری و به بهشت رضوان از پایانه خواجه‌ربیع انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از پایانه انقلاب به بهشت رضا(ع) ۳۰ اتوبوس با مسافت ۹۰ دقیقه‌ای و سرفاصله ۴ دقیقه، از دانشگاه فردوسی ۴۰ دستگاه با مسافت ۱۲۰ دقیقه‌ای و سرفاصله ۴ دقیقه، از مصلی ۲۰ اتوبوس با مسافت ۱۰۰ دقیقه‌ای و سرفاصله ۵ دقیقه، از مفتح ۲۵ اتوبوس با مسافت ۱۲۰ دقیقه‌ای و سرفاصله ۵ دقیقه، از فردوسی ۲۳ دستگاه با مسافت ۱۲۰ دقیقه‌ای و سرفاصله ۶ دقیقه و از خواجه‌ربیع ۱۵ اتوبوس با مسافت ۱۸۰ دقیقه‌ای و سرفاصله ۱۲ دقیقه خدمات‌رسانی خواهند کرد.

شهسوار خاطرنشان کرد: پایانه فعلی بهشت رضا(ع) از حیز انتفاع خارج شده و تمام خطوط منتهی به بهشت رضا(ع) به بلوک ۴۳ منتقل می‌شوند و پایانه موقت آنجا است. از ۷ صبح تا اذان مغرب شهروندان را انتقال می‌دهیم و به دلیل پیک پایانی روز، ۵۰ دستگاه اتوبوس به صورت دپو در محل بهشت رضا(ع) در نظر گرفته شده است.

معاون اجرایی سازمان اتوبوسرانی مشهد اضافه کرد: برای اینکه کمترین زمان انتظار را پیش‌بینی کنیم پایانه اصلی خواجه‌ربیع به فعالیت خود ادامه خواهد داد و در مهر مادر یک و یوسف‌زاده ۲ که محل دپوی ناوگان می‌شود، محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: باجه‌های شارژ و فروش من‌کارت به صورت ویژه در مناطق خاصی مستقر خواهد شد. نیمه شعبان نیز خطوط منتهی به حرم به صورت صلواتی سرویس‌دهی رایگان خواهند داشت. ۲۰۰ دستگاه برای مراسم نیمه شعبان پیش‌بینی شده که شهروندان استفاده کنند.

در ادامه اکبر فلاح، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: خدمات سازمان در ایام چراغ برات به دو قسمت تقسیم می‌شود. یک مورد آماده‌باش ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی‌بیسیم و دیگری حضور ۲۰ دستگاه ون، ۱۸ دستگاه در بهشت رضا و دو دستگاه در بهشت جوادالائمه است که از ساعت ۸ تا ۱۸ رایگان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز