خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز و زرقان در جمع فعالان بخش خصوصی تاکید کرد؛

حمایت از بخش خصوصی باید در عمل اتفاق بیفتد نه در شعار

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۴۷۲

دود ناهماهنگی دولت ها، به چشم استان فارس رفته است

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در جمع برخی تولیدکنندگان و صادرکنندگان در اتاق بازرگانی شیراز گفت: بخش خصوصی نیازمند حمایت عملی است و این حمایت باید در ایجاد زیرساخت ها خود را نشان دهد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم عزیزی در این جلسه که با حضور کوروش تبار معاون وزیر کشور در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: نمی توان شعار حمایت از بخش خصوصی بدهیم اما برای ایجاد زیرساخت هایی چون راه و ریل مناسب، شبکه آبرسانی و خدمات زیربنایی هیچ کاری انجام ندهیم.

وی با اشاره به ضعف مفرط استان فارس در زیرساخت های صنعتی گفت: به عنوان نمونه لازمه صنعتی شدن داشتن آب است و یا داشتن خطوط ریلی مناسب که در هر دو مورد استان فارس مورد بی توجهی قرار گرفته است.

عزیزی افزود: از یک دهه پیش قرار بود که شیراز چهار راه ریلی کشور باشد اما این اتفاق نیفتاد و می توان گفت که میزان حمایت دولت ها از استان فارس ناچیز بوده است.

نماینده شیراز و زرقان خاطرنشان کرد: امروز 75درصد فرآورده های نفتی از طریق تانکر به استان فارس می آید که رقمی حدود 2هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که تفاهم نامه خط انتقال فرآورده امضا شده است اما باز هم حمایت جدی مشاهده نمی شود.

وی به موضوع خط انتقال آب از دریا نیز اشاره کرد و گفت: بارها به دولت گفته ایم که سهم 30درصدی خود را در این خط تامین کند تا تکمیل این خط تسریع شود و آب مورد نیاز صنعت استان فارس تامین شود اما اینجا نیز کار با کندی پیش می رود.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی ناهماهنگی بخش های مختلف دولت را موجب ضربه خوردن استان فارس عنوان کرد و اظهار داشت: دود این ناهماهنگی ها در دولت های مختلف به چشم تولید کننده استان فارس رفته است.

عزیزی با بیان اینکه استان فارس محور جنوب کشور است، افزود: امروز باید اذعان کرد که بدون حمایت بخش خصوصی نمی توان کشور را به تنهایی اداره کرد لذا حمایت دولت نیز باید از بخش خصوصی جدی باشد.

این نماینده مجلس در پایان نیز اظهار داشت: دولت باید در راستای حمایت از تولید و اشتغال ،تکلیف خود با بانک ها را نیز روشن کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز