خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

در بودجه 1403 تلاش شده تا فشار حقوق‌بگیران و تولیدکنندگان کاهش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۰۸۸

استاندار مرکزی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در لایحه بودجه 1403 در نظر گرفته شده که مبتنی بر لایحه برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است، گفت: در لایحه بودجه پیشنهادی 1403، بخشی از ظرفیت‌ها در حوزه مالیات پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی، افزود: در این راستا تلاش شده است تا از یک سو فشار از روی حقوق‌بگیران و تولیدکنندگان کاهش یابد و از سوی دیگر حرکت به سمت شناسایی فرارهای مالیاتی و پایه‌های مالیاتی جدید افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: بر اساس لایحه پیشنهادی، کاهش مالیات در بخش تولید از 20 درصد به 18 درصد در نظر گرفته شده که این فرایند اتفاق خوبی برای تولیدکنندگان است و می‌توانند از این ظرفیت‌ در مسیر تولید بیشتر بهره‌گیری کنند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نیاز است تعاملات فی‌مابین دولت و بخش خصوصی در استان تقویت شود، اظهار داشت: بخش خصوصی در این استان حداکثر همراهی را برای برنامه‌های کلان دولت و راهبردهای اجرایی کشور دارد. این بخش کم‌کاری در راستای رشد تولید و مهار تورم نداشته است.

مخلص‌الائمه به رتبه استان مرکزی در حوزه بهبود فضای کسب و کار اشاره داشته و تصریح کرد: استان مرکزی دارای رتبه نخست در شاخص بهبود فضای کسب و کار است و در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و باید همچنان با جدیت پیگیری شود.

وی بیان داشت: نارضایتی‌تراشی و اختلال در امور جاری مردم، تحت عناوینی نظیر انجام ندادن یا تأخیر در انجام امور قانونی و کم‌کاری یا سهل‌انگاری در انجام وظایف محول شده به دستگاه‌های اجرایی، تخلف اداری است و باید در محاکم اداری تمام ادارات با جدیت رسیدگی شود و مدیران کل در این زمینه مسئول هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز