خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

کاهش 62 درصدی مصرف نفت سفید در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۷۱۳

مصرف ۵۱۰ میلیون لیتری بنزین طی ۸ ماه در کرمانشاه

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه از کاهش ۶۲ درصدی مصرف نفت سفید با توجه به گازرسانی های صورت گرفته در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، پیمان بهرامی سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران با ارائه آماری از مصرف فرآورده‌های نفتی مهم طی ۸ ماه سپری شده از سال‌جاری، اظهار کرد: در این ۸ ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مصرف برخی فرآورده‌های نفتی روند افزایشی و پر برخی فرآورده‌های دیگر روند کاهشی را داشته‌ایم.

وی تصریح کرد در طی این مدت ۱۳ میلیون و ۸۳ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت سفید مصرف شده است که این مصرف نفت سفید امسال در مقایسه با سال گذشته با توجه به روند گازرسانی روبه رشد در استان، ۶۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه  ۳۲ هزار خانوادر در استان  از نفت سفید استفاده می‌کنند، تصریح کرد: معمولا نفت سفید به‌عنوان سوخت حراراتی در ۶ ماهه دوم مصرف می‌شود که توزیع را داریم.

وی افزود  بنزین بالغ بر ۵۰۷ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۰۰ لیتر در سطح استان مصرف بنزین موتور داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش مصرف داشتیم.

وی در خصوص مصرف نفت‌گاز در مدت مذکور، ادامه داد: ۳۹۰ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۷۵۰ لیتر مصرف داشتیم که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته، چهار درصد رشد مصرف را نشان می‌دهد.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: در ارتباط با موجودی گاز مایع هیچگونه مشکلی نداریم و از قبل افراد مصرف کننده واقعی گاز مایع شناسایی شده که می‌توانند به نرخ مصوب گاز مایع خود را تأمین کنند.

بهرامی ادامه داد: طی هشت ماه امسال بالغ بر ۱۰ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۳۹۰ کیلوگرم گاز مایع در استان توزیع شده که ۶۰ درصد به دلیل توزیع الکترونیکی گاز مایع بین خانوارهای نفت سفیدسوز روند کاهشی داشته است.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: در ارتباط با موجودی گاز مایع هیچگونه مشکلی نداریم و از قبل افراد مصرف کننده واقعی گاز مایع شناسایی شده که می‌توانند به نرخ مصوب گاز مایع خود را تأمین کنند.

وی در ارتباط با مصرف گاز سی‌.ان‌.جی(گاز طبیعی فشرده)، خاطرنشان کرد: ۱۲۰ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۴۵۱ متر مکعب توزیع صورت گرفته که در مقایسه با سال قبل به میزان ۱۷ درصد روند نزولی داشته است.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با اشاره روند کاهشی ۱۰ درصدی مصرف نفت کوره(مصارف صنعتی) نسبت به سال گذشته، ادامه داد: علاوه بر ۱۹ باب جایگاه در مسیر زائران اربعین تعداد چهار جایگاه سیار در خسروی اقدام به تأمین سوخت اتوبوس‌ها و سایر خودروها کردند و مشکلی برای تأمین سوخت نداشتیم.

بهرامی در ارتباط با بحث توسعه مراکز عرضه فرآورده‌های نفتی به بخش حمل و نقل، خاطرنشان کرد: ۱۲ جایگاه در دست اقدام را داریم.

وی در خصوص بحث قاچاق فرآوراده‌های نفتی، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل اضافه قیمت بین فرآورده‌های توزیع کشور با کشور همجوار، شاهد قاچاق این فرآورده‌ها هستیم که تمهیدات لازم را در دست اقدام و اجرا داریم، البته به تنهایی نمی‌توانیم روند قاچاق را تحت کنترل داشته باشیم و سایر دستگاه‌های اجرایی مربوطه و نیروهای امنیتی و نظامی هم در کنار شرکت رسالت خود را در این زمینه انجام می‌دهند.

بهرامی تصریح کرد: در بازارچه‌های مرزی کنترل باک را انجام می‌دهیم و  پیگیر هستیم جایگاه‌های را برای فروش مرزی احداث کنیم که مکاتباتی در این راستا انجام شده است.

وی گفت: در ارتباط با موجودی گاز مایع هیچ مشکلی نداریم و الان مخازن تولید گاز مایع در پالایشگاه‌ها فول هستند، البته تنها نیاز استان از پالایشگاه کرمانشاه تأمین نمی‌شود و از سایر مبادی هم تأمین‌هایی داریم.

بهرامی با بیان اینکه از ابتدای آذرماه اجرای مرحله دوم توزیع الکترونیکی گاز مایع اجرا شده است، افزود: از قبل افراد مصرف کننده واقعی گاز مایع براساس دستورالعمل‌های مربوطه شناسایی شده که می‌توانند به نرخ گذشته و مصوب گاز مایع خود را تأمین کنند.در مرحله دوم برای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه برای مصرف کنندگانی که بیش از نیاز تعیین شده نیاز به گاز مایع داشتند نرخ دومی براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی و تأیید هیأت دولت اعلام شده و از ابتدای آذرماه اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: تمامی مصرف کنندگانی که خارج از چارچوب توزیع الکترونیکی نیاز به گاز مایع داشته باشند امکان تأمین آن به نرخ  اعلامی می‌توانند، تأمین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز