خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

بیش از دو هزار اثر به دومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی ارسال شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۸۱۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: بیش از دو هزار اثر از سراسر کشور به دومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی ارسال شده و در مدت جشنواره میزبان هنرمندان مختلف خواهیم بود و قزوین می‌تواند خود را خوب، کامل و فراگیر معرفی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری "دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی" و مراسم رونمایی از تندیس جشنواره صبح امروز با حضور دبیر جشنواره و مسئولان استانی در عمارت تاریخی سردار مفخم برگزار شد.

علیرضا خزائلی در این نشست گفت: قزوین سهیم که باید از حوزه میراث‌فرهنگی کشور داشته‌ باشد را ندارد، یکی از دغدغه‌های مدیریت استان جبران این ضعف است و امسال با رویدادهای خوشایندی برای حوزه میراث‌فرهنگی استان همراه بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ادامه‌ داد: میزبانی جشنواره این فرصت را فراهم می‌کند که عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

این مسئول ادامه‌ داد: مردمی بودن یکی از رویکردهای این جشنواره است و برنامه‌ها در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در بین مردم برگزار می‌شود که سعدالسلطنه، آب‌انبار سردار و سینما بهمن میزبان مردم خواهد بود.

وی عنوان کرد: قزوین مفاخر بسیار زیادی دارد، تقدیر از مفاخر استان از برنامه‌هایی است که در افتتاحیه انجام‌ می‌شود.

خزائلی اظهار کرد: برگزاری جشنواره به رونق و گردش اقتصادی کمک می‌کند، بخش جایزه ویژه قزوین هم برای هنرمندان و اهالی قزوین درنظر گرفته شده بود که از برگزیدگان تقدیر می‌شود.

وی اضافه‌ کرد: برگزاری جشنواره در سعدالسلطنه با هدف معرفی صنایع دستی انجام‌می‌شود و به‌دنبال ثبت اولین بازار جهانی صنایع دستی هستیم که از سال‌های گذشته در حال پیگیری است و از گلیم الموت هم رونمایی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: اجرای برنامه‌ها در فضای شهری درنظر گرفته شده و هدف از آن هم مردمی‌سازی و همراهی مردم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز