خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح شد؛

از آمایش آب فارس تا تامین زمین نهضت ملی مسکن

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۰۲۳

دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به بررسی موضوعات مختلف از جمله آمایش آب استان و تامین زمین جهت پروژه های نهضت ملی جهش مسکن اختصاص داشت.

به گزارش ایلنا، استاندار فارس  در این جلسه با اشاره به تشکیل ۱۰ جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال جاری، گفت: طبق سنوات گذشته این جلسه بصورت ماهیانه برگزار می شود اما خوشبختانه با رویکردی که دولت سیزدهم برای توسعه استان ها دارد توانستیم جلسات بیشتری برگزار کنیم.

محمد هادی ایمانیه به موضوعات مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که امروز مطرح شد، بحث آمایش استان در حوزه آب بود.

وی افزود: در جلسه ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور موافقت شد بخشی از مباحث مرتبط با کمبود آب و خشکسالی در استان را در بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه تدبیر کنند البته شرط تحقق این موضوع انجام پروژه مطالعاتی سریع و انعکاس نتایج آن به سازمان برنامه و بودجه است لذا امروز کلیات این موضوع مصوب شد و در روزهای آتی ان  در تهران پیگیری می کنیم تا این مُهِم نیز محقق شود.

نماینده عالی دولت در فارس، اشتغال را یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان عنوان کرد و گفت: در این جلسه، بند سه تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ را بررسی و کلیات آن را مصوب کردیم؛ این جزء از تبصره ۱۸ مربوط به اشتغال های خرد می باشد که جزئیات آن را برای بررسی به زیرگروه های مربوطه واگذار کردیم.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان، الحاق برخی زمین ها به بعضی از شهرها را از دیگر مصوبات جلسه شورای برنامه ریزی فارس عنوان کرد و گفت: در این جلسه ۱۲ پروژه مرتبط با نهضت ملی جهش مسکن و تامین زمین آن مصوب شد که با برآوردهای انجام شده مسکن ۸۰ هزار نفر از شهروندان از این طریق تامین می‌شود.

وی با اشاره بر اینکه این الحاق مربوط به شهرستان شیراز و سایر شهرهای استان، بنا به نیاز آن ها بوده است، افزود: به دستور رئیس جمهور در دومین سفر به استان فارس، مسئله زمین های شرق صدرا در دست حل شدن است و مراحل نهایی خود را طی می کند که با تحقق آن بیش از ۹۰ درصد زمین برای نهضت ملی جهش مسکن در فارس تامین می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز