خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی لرستان:

30 درصد اعتبارات مدرسه‌سازی در استان را خیران تأمین می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۴۷۸

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: 30 درصد اعتبارات مدرسه‌سازی در استان را خیران تأمین می‌کنند.

به گزارش ایلنا، یونس بهاروند، در حاشیه افتتاح مدرسه شش‌کلاسه مشارکتی حاج «علی امانی» در الیگودرز اظهار داشت: این مدرسه با زیربنایی بیش از یک هزار متر علاوه‌بر شش کلاس درس دارای آزمایشگاه، سالن چندمنظوره، کارگاه و بخش سمعی بصری است.

وی با بیان اینکه 30 درصد اعتبارات مدرسه‌سازی در لرستان را خیران تأمین می‌کنند، افزود: این استان در سال گذشته با 93 هزار مترمربع به‌لحاظ زیربنایی رتبه اول را در مدرسه‌سازی کشور کسب کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان عنوان کرد: برنامه ما برای 6 ماهه اول سال جاری 67 پروژه در قالب 170 کلاس درس بود، اما باتوجه‌به عمق محرومیت در این استان تعداد پروژه‌ها به 91 درصد با 282 کلاس افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه از 282 کلاس درس لرستان، 192 کلاس درس معادل 68 درصد مربوط به روستاها و مناطق محروم است، بیان کرد: نیاز است که روند مدرسه‌سازی ادامه داشته باشد و برای این امر نیازمند کمک خیران هستیم.

بهاروند با تأکید به اینکه 40 درصد اعتبارات طرح شهید «پناهی» قرار است که توسط بنیاد برکت تأمین شود، گفت: 168 پروژه در قالب این طرح ساخته می‌شود، البته 32 پروژه دیگر هم توسط یکی از خیران به این پروژه‌ها اضافه شده‌است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ابراز کرد: ساخت 200 مدرسه برای روستاهای محروم در دستور کار قرار دارد که از این تعداد 55 مدرسه تکمیل شده‌است و 45 مدرسه دیگر هم تا پایان امسال ساخته می‌شود.

بهاروند با اشاره به ساخت مدرسه در سال 1403 اظهار داشت: 100 مدرسه دیگر نیز تا پایان سال 1403 در روستاهای محروم لرستان ساخته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز