خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد عنوان کرد؛

نرخ بیکاری مردان در یزد به کمتر از ۵ درصد رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۷۴۸

استاندار یزد با بیان اینکه رویکرد نخست جهت حل مسئله اشتغال استان، توجه ویژه به بخش دانش بنیان و حمایت از فعالیت‌های این زیست بوم است گفت: در پرتو رویکرد‌های مورد پیگیری در سالیان گذشته و گسترش کارخانجات در استان، نرخ بیکاری مردان به کمتر از ۵ درصد رسیده است.

به گزارش ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست با دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس هیات مدیره بنیاد برکت و مدیرکل دفتر آینده پژوهی وزارت امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: در ابتدای دولت سیزدهم نرخ بیکاری بانوان در استان یزد ۳۱ درصد بود و با وجود کاهش نرخ بیکاری بانوان استان به ۲۶ درصد طی دو سال اخیر، اما کماکان نسبت به وضع موجود راضی نیستیم.

وی با اشاره به آمار فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار در استان، خاطرنشان کرد: با این حساب، مهمترین مسئله در اشتغال استان، مسئله اشتغال بانوان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

فاطمی با اشاره به عزم جدی استان جهت تغییر ریل اقتصادی استان از "اقتصاد منبع محور" به "اقتصاد دانش بنیان" افزود: رویکرد نخست برای حل مسئله اشتغال استان، توجه ویژه به بخش دانش بنیان و حمایت از فعالیت‌های این زیست بوم است.

وی با تاکید بر ضرورت نگاه ویژه به حوزه اقتصاد دانش بنیان در اعطای تسهیلات، گفت: شرایط پرداخت تسهیلات برای فعالیت نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه‌های علم و فناوری و دانش بنیان باید تسهیل شود.

استاندار یزد با بیان اینکه در ارائه تسهیلات اشتغالزایی باید به مباحث هویتی و فرهنگی استان توجه شود، اظهار داشت: با توجه به سبقه تاریخی یزد در صنعت نساجی و وجود منابع انسانی توانمند در این حوزه، در صورت تزریق سهمی از منابع ملی، شاهد تحولی بزرگ در استان و حتی کشور خواهیم بود.

وی یزد را یکی از پنج شهر ثبت شده در فهرست میراث جهانی دانست و گفت: انتظار می‌رود در بخش گردشگری، با اختصاص سهمی از منابع ملی به این حوزه، حمایت ویژه‌ای از فعالیت‌های حوزه گردشگری و صنایع دستی شود.

استاندار یزد از «معدن»، «بافت تاریخی» و «منابع انسانی توانمند» به عنوان سه ثروت بزرگ استان یزد نام برد و تصریح کرد: انتظار می‌رود در اعطای تسهیلات، سر فصل‌های ویژه‌ای برای پروژه‌های تاثیرگذار بر صادرات غیر نفتی و توسعه اقتصاد ملی و منطقه‌ای دیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز