خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر قزوین:

شاهد جابه‌جایی غیرتخصصی مدیران شهری در قزوین هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۲۲۵

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهر قزوین گفت: در دو سال اخیر جابجایی غیرتخصصی چندباره برخی از مدیران با کارکرد متفاوت و غیرکارشناسانه در این دوره مدیریت شهری امری متداول بوده، قضاوت تاثیر نامطلوب اینگونه انتصابات نامتعارف، بر عملکرد مدیریت شهری و عدم رضایتمندی مردم را به خود مردم می‌سپاریم.

به گزارش ایلنا، فاطمه اشدری با بیان اینکه شورای شهر باید در انتصابات شهرداری و ارزیابی مدیران شهری نظارت داشته باشد، اظهار کرد: شورای شهر در جایگاه نظارتی خود باید به انتصابات شهرداری توجه و نظارت داشته باشد و تا به امروز هم در این موضوع کوتاهی کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهر قزوین ادامه داد: شورا در جایگاه نظارتی می‌تواند لیستی از سنجش‌ها و معیارهای شایسته و مناسب انتصابات برای مدیران تهیه کند و شهردار قزوین نیز اگر بخواهد مدیری را انتخاب و انتصاب کند باید طبق این سنجش و معیارهای شورای شهر باشد.

وی خاطر نشان کرد: شورا در جایگاه نظارتی برای همه امور قرار دارد و لذا باید در انتصابات نیروی انسانی توانمند و زبده بر اساس قواعدی مانند شایسته‌سالاری، تحصیلات مرتبط و تجارب خوب و مفید نظارت داشته باشیم و در کنار این ارزیابی و ویژگی‌ها به سراغ ویژگی‌هایی مانند ارزشی بودن یا نبودن مدیران می‌رویم و بررسی می‌کنیم، پس به نظر می‌رسد این راه را اشتباه رفته بودیم باید این مسیر را اصلاح کنیم.

به گفته این عضو شورای شهر قزوین، اینکه آقای شهردار بخواهد هر مدیری را هر لحظه که بخواهد دل‌بخواهی انتصاب کند و به طور سلیقه‌ای جابجا کند پذیرفتنی نیست؛ به‌عنوان نمونه در همین دوره مدیریت شهری قزوین شاهد بودیم که یک مدیر شهرداری قزوین 3 بار جابه‌جا و در نهایت اخراج شد و در هر 3 مرتبه جابه‌جایی نیز مدیر شده است؛ باید به این مدیر شهری قزوین احسنت بگوییم که به تشخیص و گزینش شهردار محترم در 3 بخش متفاوت شهرداری قزوین می‌تواند مدیر باشد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلایل شورای شهر باید مسئولانه بر انتصابات مدیریت شهری نظارت کند، مدیریت شهری در سنوات گذشته لیاقت تربیت مدیران توانمندی را داشته است؛ ولی به دلیل عدم توجه شهردار به رزومه و توانمندی مرتبط کارکنان متخصص و زبده و با انتصابات صرفا یک بعدی، روابط سیاسی، اجتماعی و ویژه سالاری ایشان، منجر به دلسردی و گوشه‌نشینی و از دست دادن انگیزه مدیران نخبه و خبره شده است.

رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر قزوین همچنین خطاب به رسانه‌ها گفت: از رسانه‌های تحلیل‌گر هم می‌خواهیم که این موضوع را بررسی کنند و رسانه هم باید در جایگاه خودش علت این جابه‌جایی‌ها را از شهردار قزوین سؤال کند؛ چطور می‌شود که یک مدیر را در سه جایگاه قرار می‌دهد و بعد می‌گوید برود.

وی تاکید کرد: باید شورا هم بر مدیران فعلی و هم بر مدیران منصوب شده جدید نظارت داشته باشد و آن‌ها را ارزیابی کند و پیشنهاد می‌کنم هر کمیسیون پیشنهاد خود را مبنی بر تهیه فرم معیارهای انتصابات ارایه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز